Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Playing a halfling in Baldur's Gate 3 has given me a new, shorter perspective

 Playing a halfling in Baldur's Gate 3 has given me a new, shorter perspective

Astarion has slipped a knife around my neck and wrestled me to the ground - the companion character's customary greeting to new players of Baldur's Gate 3. It's a scene that's grown familiar over years of early access and developer previews—the sense of alarm long since dulled as I roll a D20 to try and get the high-elf lunk off me.

What I'm not prepared for is the moment when he stands back up. At 5'9, Astarion looms like giant Richard Ayoade in Fable's first trailer. Because now I'm playing a halfling—and Larian won't let me forget it.

There are a number of mechanical advantages and disadvantages to picking a halfling during character creation. You're considered lucky, and brave—Tolkein-esque traits that confer advantages and rerolls when getting into scrapes of one kind or another. And you can move only 7.5 metres per turn, compared to Astarion's nine—a limitation that comes into play a dozen times over the course of a typical battle.

Yet the most striking reminder of your perspective on the world comes from Larian's cinematic framing. Whenever I enter conversation with a human, elf, tiefling, githyanki, drow or half-orc, the camera sits behind my head, tilted upwards to meet the gaze of the other, taller party. Or it frames their lower half, cutting them off at the waist as my avatar peers into the heavens, neck permanently cricked. These scenes are never less than slick, mind you—matching Mass Effect and The Witcher for first-class shot composition. They're simply adapted to suit my chosen protagonist, who happens to live lower to the ground than Geralt or Shepard.

This flexible mise-en-scène didn't come easily to Baldur's Gate 3. When I visited Ghent, the Belgian city where Larian's oldest office is situated, creative director Swen Vincke told me that camera angles had been a source of arguments early in the game's development. Larian's cinematics team—many of whom are Telltale veterans, new to the studio with this project—clashed with other departments who insisted that a plethora of possible player actions be accounted for during cutscenes.

(Image credit: Larian Studios)

In one test encounter, for instance, a goblin threatened the player from a rooftop, a sight just begging to be framed from below. But if said goblin had been blasted by a spell or given a forceful shove beforehand, they might just as easily have dropped a couple of floors, appearing on the cobbles surrounded by blood splatters for their close-up. Consider just how many dialogue scenes play out in Baldur's Gate 3, as well as all their potential subversions, and you begin to understand why Larian's willingness to say 'yes' to the player has had enormous knock-on consequences for the team tasked with placing the camera.

See more

All that hard work, however, has yielded powerful results. Perhaps that should be no surprise. Game developers often talk about the importance of the 3Cs—character, controls, camera—which determine how comfortable it feels to steer your avatar around a game world. Only when these fundamentals are nailed can you forget about the mouse and interface - entering a flow state where you're able to connect with a game on a higher level.

In Baldur's Gate 3, not only does the game's camerawork hold together under intense pressure, its flexibility actually contributes to the role-playing. In my playthrough, every meeting with an NPC is a little bit like Gandalf's visit to Bag End in The Fellowship of the Ring. Except that rather than bumping my head on low-hanging chandeliers, I'm experiencing the opposite: becoming acutely aware that as a halfling I exist in a world built at the scale of larger-sized people. It's a knowledge that can't help but inform my reactions and decision-making over the course of my adventures on the Sword Coast.

I'm hesitant to make too much of this. People with dwarfism live every day with the prejudice and inconvenience caused by a world unwilling to accommodate them, and I can't know what that's like. Furthermore, their portrayal in games remains iffy, to say the least. It would be better if more fantasy worlds incorporated dwarfism as it is, rather than as inspiration for characters classified as non-human.

But there's real power in the way Baldur's Gate 3 listens to your choices in character creation and reworks the game to suit. The camera tells a story. More specifically, it tells yours, whoever you are—and that's worth celebrating.



Читайте также

Here's the dystopian cooking simulator about frying up illegal eggs in Antarctica that you've always wanted

Lootun is an auto-battling RPG for people who just really love managing their party's gear

See some lost alpha footage of the original Vampire: The Masquerade – Bloodlines

Москва

"Спартак" обыграл "Рубин" со счетом 3:1

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Азербайджанцев оправдали за убийство спортсмена Евгения Кушнира в Самарской области. Делом заинтересовался глава Следкома РФ А. Бастрыкин

Шапки женские на Wildberries — скидки от 398 руб. (на новые оттенки)

Лукашенко лоббирует интересы Алиева по изоляции Армении

Бухалово и Париж: откуда появились необычные и смешные названия населенных пунктов в России