Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Bomb Rush Cyberfunk review

 Bomb Rush Cyberfunk review

Bomb Rush Cyberfunk is a futuristic time capsule that bursts with sonic and ocular swag. There's a primordial video game joy in these sick combos and great tunes, which pulled me through 25 hours of skating off walls, dodging cops, and spray painting labyrinthe levels. It's rare to play a game with such a fervent sense of self, even when it's channeling such clear Y2K-era inspirations.

Bomb Rush Cyberfunk is so fun

Need to know

What is it? Anti-cop, rollerskating graffiti 3D platformer full of cool combos and music
Reviewed on: AMD Ryzen 7000, 32GB CORSAIR Vengeance DDR5 6400MHz RAM
Price: £33.49 / $39.99
Release date: August 18, 2023
Publisher: Team Reptile
Developer: Team Reptile
Steam Deck: Verified
Multiplayer: Singleplayer (with a multiplayer mod already online)

In the first 20 minutes, an evil DJ decapitates my protagonist with a vinyl, my friends rebuild me into a cyborg, and I'm off on a revenge mission to overthrow this beat-dropping tyrant and "Go All City," becoming the definitive spray painting crew in the area.

Before I gush about the great stuff, which there is a lot of, I have to say that this wild conceit is funny, and generally lithe on its feet. But it also feeds into one of my few issues with Cyberfunk: the writing doesn't deliver convincing motivations or personalities for its characters. I love that it attempts to flesh out the world with a twisty turny narrative, but little of that storytelling bleeds into the physical environment where I could've absorbed it while doing backflips on a bike. 

"We're going to make it All City!' 

Each sprawling cityscape I dash through is a well-prepared canvas for play, though, ripe for a cheeky tag (which comes in the sweet form of a smartphone unlocking minigame). This is the loop: Grind on rails, perform gravity-defying tricks to boost your score, complete your rival gang's challenges, out-spray their leader, and gain enough REP to challenge them to a real turf battle until you eventually take the whole city under your control. 

Every one of the many rollerblades, skateboards, and bikes feels buttery to ride. Aside from a slightly disorienting map, Bomb Rush Cyberfunk modernizes the controls from Jet Set Radio and Tony Hawk's Pro Skater so that they scratch the floaty nostalgia itch while dropping the clunky frustrations. It's easy to jump right in, yet there's also enough depth to satisfy players who might want to 100% it or break the levels open for optimal speedrunning paths.

The city serves as a colossal playground, teeming with hidden collectibles, challenging time trials, and quirky NPCs who provide you with side missions and enrich the world-building. Exploring the city is an adventure in itself: I constantly found myself getting lost in (mostly) a good way, stumbling into new secrets at a rapid clip. Each borough is varied and gorgeously stylized to suit its current ruling gang—the first area is a court of basketball players who have been frankensteined together by a young boy named "The Flesh Prince."

Image 1 of 4

Bomb Rush Cyberfunk skating action

(Image credit: Team Reptile)
Image 2 of 4

Bomb Rush Cyberfunk skating action

(Image credit: Team Reptile)
Image 3 of 4

Bomb Rush Cyberfunk skating action

(Image credit: Team Reptile)
Image 4 of 4

Bomb Rush Cyberfunk skating action

(Image credit: Team Reptile)

The tagging system is a standout feature. As a graffiti artist, your primary goal is to leave your mark on the city. You'll encounter various surfaces that you can tag with your crew's logos and designs. The more daring and stylish your tags, the higher your score and the more you contribute to your crew's reputation. It's a simple yet incredibly satisfying mechanic that kept me wanting to replay levels to strive for the perfect tag.

A seemingly endless supply of graffiti tags are at the core of Bomb Rush's aesthetic. They're so ridiculous: a dude running a marathon with a cloud of comically large dust behind him and an anime girl repping their logo, are just extremely funny things to write on walls when you're running away from a fully armed SWAT team. Finding new tags kept Bomb Rush Cyberfunk's moment-to-moment joyous.

Beats to spray paint/fight cops to

Image 1 of 3

Bomb Rush Cyberfunk skating action

(Image credit: Team Reptile)
Image 2 of 3

Bomb Rush Cyberfunk skating action

(Image credit: Team Reptile)
Image 3 of 3

Bomb Rush Cyberfunk skating action

(Image credit: Team Reptile)

The soundtrack is an unpredictable force that contorts my face; the sound waves furrow my brows, raise my nose, and compel me to bop along to the beat. It’s all immensely rhythmic electronic music that refuses definition. One minute you’re skating in Swami Sound’s smooth pool of melancholic ambient drums, the next locks you into GRRL’s frantic high BPM acid house, the next shuffle cools you off with 2 Mello’s seasoned breaks and vox. These tunes inject a bizarro future feel into a game that is otherewise deeply entrenched in emulating the past. They're the spark of life that makes Bomb Rush feel like a modern gem rather than a rerun. I'm not sure I’ve ever heard a game soundtrack that compliments the gameplay in such a way.

I love that it's coming at the peak of the Y2K resurgence, a nostalgic wave revisiting the cultural and technological landscape of the late '90s and early 2000s and capturing the imagination of a huge pocket of the internet. Bomb Rush Cyberfunk taps into what so many people of the digital world have been longing for: a time capsule blend of optimistic futurism and chunky, colorful aesthetics that defined the era.

More than just a trip down memory lane, Bomb Rush Cyberfunk is a fantastic videogame: a cultural reawakening that celebrates the optimism and innovation of an era that straddled the line between the analog past and the digital future.



Читайте также

Puzzle box game Machinika: Museum is free to keep on Steam

Sea War: Raid 1.131.0

Build a fairytale kingdom in this laid-back, wholesome city builder




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Азербайджанцев оправдали за убийство спортсмена Евгения Кушнира в Самарской области. Делом заинтересовался глава Следкома РФ А. Бастрыкин

Бухалово и Париж: откуда появились необычные и смешные названия населенных пунктов в России

Лукашенко лоббирует интересы Алиева по изоляции Армении

В столице Туркменистана - Ашхабаде открыли памятник легендарному армянскому поэту и композитору Саят-Нове