Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Slay the Princess is 2023's most fascinating horror game, a visual novel that twists itself around every choice you make

 Slay the Princess is 2023's most fascinating horror game, a visual novel that twists itself around every choice you make

The premise of Slay the Princess is immediately intriguing. You're a hero seeking a captive princess, but as the title suggests, you're told you must kill her, not rescue her, or else she'll end the world. She seems like a normal young woman—are you being deceived into committing a cruel murder, or is she truly a monster in disguise?

In fact, if that summary has you interested, I recommend just jumping into the game knowing no more than that—it's a wild ride if you play it completely unspoiled, and trust me that it really is as cool and interesting as it sounds. But if you need a bit more convincing, let me talk to you, with some light spoilers, about what makes the game really special.

The thing about horror is it's a lot easier to come up with a really intriguing premise than it is to follow through on it in a satisfying way. Often this isn't even a measure of the quality of the execution—it's more about the fact that possibilities are more exciting than certainties. 

If I tell you that there's an old house on the hill and no one who enters it ever comes out, that gets your mind spinning—immediately you conjure a whole range of spooky possibilities, and the not knowing is exciting. The moment I reveal to you that it's because a werewolf lives there, I'm collapsing all of those possibilities down to one, and even in the best horror there's something deflating about that. 

What's so fascinating about Slay the Princess is that it doesn't collapse the possibilities—it keeps them all spinning at once. There isn't just one answer to the question "what is the princess?". Instead, the princess is shaped by your choices within the game's visual novel framework.

(Image credit: Black Tabby Games)

One of the first such choices you're presented with is, do you take a knife down with you to your first meeting with the princess? If you do, it indicates you see the princess as a potential threat—and sure enough, she seems to be one, adopting a taunting tone and answering your questions with sinister, cryptic deflections. If you don't, you're open to the idea that she's a harmless innocent—and indeed that's what she then appears to be. From either beginning, your interaction can play out in a dozen different ways—though usually, one way or another, with a violent end.

After your first meeting with her, the game loops—you're back to the start, being told to go and slay the princess. But the scenario has changed. The princess' prison looks different, and you soon discover so does she. However your first scene with her went, whatever assumptions you brought to the game, the whole story twists around that. If you were timid and afraid of the princess, she becomes nightmarish, a creature that plays with your fear. If you treated her as a powerful adversary and tried to fight her head-on, she becomes an imposing, demonic brute. If you rescued her without question, she becomes an idealised damsel in distress, unnervingly committed to your hero fantasy. 

(Image credit: Black Tabby Games)

The game can loop once more after that, changing her and her surroundings ever further to conform to your version of the story. And then you're back to the start of it all, the princess once again a blank slate ready to become whatever horror you conjure up. 

All of it's wrapped in a larger mystery, slowly picked apart as you progress through successive loops, that does eventually have its own answers for what's going on. But before it gets to that point, the game luxuriates in getting to have its cake and eat it too. 

What is the princess? You get to discover the dozens of possible answers to that question, each of them its own quick and satisfying horror story. Instead of resolving the mystery and wiping away the intrigue, each of them only extends it further. It's a wonderfully interesting structure for an interactive story—but it's also just a great excuse to play with loads of different monsters and creepy scenarios within one cohesive tapestry. 

If you're convinced, don't fear that I've spoiled it for you—there are still lots of surprises to find in Slay the Princess, and so many permutations I haven't delved into here. It's not a perfect horror game—the voice acting lacks some of the gravitas and menace it needs for a story like this, and the looping structure can make unpicking the wider narrative feel slow going. But that core structure is so compelling and fun, and such a good excuse for the game to throw in every wild, creative, and scary idea it can into a vibrant web of nastiness. Give it a try for yourself, and make some monsters of your own. 



Читайте также

Zombie Run 2 0.2.2

Indies' Lies 1.8.6

Король обезьян против гигантских монстров в новом трейлере экшена Black Myth: Wukong

Москва

Азербайджанцев оправдали за убийство спортсмена Евгения Кушнира в Самарской области. Делом заинтересовался глава Следкома РФ А. Бастрыкин

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Лукашенко лоббирует интересы Алиева по изоляции Армении

Создание Сайтов. Создание веб сайта. Создание сайта html. Создание сайтов цена. Создание и продвижение сайтов. Создание сайта с нуля. Создание интернет сайта.

Бухалово и Париж: откуда появились необычные и смешные названия населенных пунктов в России

Азербайджанцев оправдали за убийство спортсмена Евгения Кушнира в Самарской области. Делом заинтересовался глава Следкома РФ А. Бастрыкин