Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Starfield data miner uncovers fossilized remains of a much cooler, more hardcore game tucked away in its files: 'We had a washed version of the game'

 Starfield data miner uncovers fossilized remains of a much cooler, more hardcore game tucked away in its files: 'We had a washed version of the game'

Space travel in Starfield is pretty easy. Remarkably easy, actually. You just bring up the map, click a dot and go. Sure, some things might be out of immediate jump range, but if all the yawning void of the cosmos has to threaten me with is "mild inconvenience," then I'm gonna complain that documentaries like Event Horizon really overhyped the horrors that lie in the great beyond.

Things weren't always that way. For one thing, Todd Howard himself has spoken about versions of the game where it was possible to run out of fuel and find yourself stranded among the stars, a feature which ended up getting yanked out because it was a "fun killer". But now a player on Reddit (spotted by GamesRadar) has found evidence lurking in Starfield's files of a much crunchier, and riskier, kind of space travel. 

Early concept/iteration of the starmap found tucked away in data files from r/NoSodiumStarfield

I've spoken with the thread's creator—Reddit user Redsaltyborger—myself, and verified the existence of the starmap texture in Starfield's game files. I'll paste it below in convenient and parseable .jpg form. Yep, it sure does look like a relic of a different, more hardcore Starfield we never got.

The thing that leaps out to me—beyond the fuel consumption gauge, which Todd's already told us about—is the presence of environmental hazards in the game's solar systems. In the texture left lying around in the game files, you can see that Leviathan IV is home to both "Solar Radiation" and "Micrometeoroids." 

The former threatens to weaken your ship's hull while the latter, enticingly, "can cause catastrophic stop." I don't know about you, but I wouldn't mind a catastrophic stop or two to spice things up a bit as I'm ticking things off my Starfield task list.

(Image credit: Bethesda)

We've also got filters to see different map modes and a full-on, Mass Effect-style system description for your chosen destination, a nice bit of flavour that's sadly absent from Starfield's final version. Admittedly, Starfield has 120 systems in comparison to Mass Effect's roughly 40, but when you've already got over 250,000 lines of dialogue, what's another 120 paragraphs?

Of course, it's impossible to tell what this bit of ephemera really means for Starfield's development. It could just be a mock-up featuring ideas that were quickly discarded, or perhaps Starfield's space travel was at some point going to be a bit more fraught than it ended up being. Maybe systemic hazards—like fuel consumption—were a "fun killer" in the eyes of Bethesda decision makers.

Either way, it seems convincing that the texture was made for something larger than just "something to slap on a screen in your ship as a display prop." Redsaltyborger told me that they felt "the presence of Xbox controller buttons at the bottom of the map indicates that it was part of [the] UI concept at some point." I can't help but agree.

Other players seem to share my longing for this alternate universe Starfield. In the replies to the original Reddit thread, a user named Space_ananas wrote that, even though they like Starfield as-is, they "wish [Bethesda] continued that way. Every day [it's] more evident we had a washed version of the game."

Another user, TorrBorr, wrote that, "this little tidbit makes things seem a bit depressing with the game and just how much unfinished and/or cut stuff happened to Starfield. As much as I love this game, it needs a serious overhaul."

Alas, we got a Starfield whose easy and overabundant fast travel made its galaxy feel tiny. Perhaps features like these will make their way into the game over the course of its DLC—and plenty already have in the form of mods—but as it is, we'll have to content ourselves with picking through the data files to see the galaxy we might have got. 



Читайте также

We don't have to live like this: you can set Chrome to default to Google's new nonsense-free 'Web' search, which also completely bypasses that awful AI answer box

Puzzle box game Machinika: Museum is free to keep on Steam

Lootun is an auto-battling RPG for people who just really love managing their party's gear

Москва

Азербайджанцев оправдали за убийство спортсмена Евгения Кушнира в Самарской области. Делом заинтересовался глава Следкома РФ А. Бастрыкин

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Создание Сайтов. Создание веб сайта. Создание сайта html. Создание сайтов цена. Создание и продвижение сайтов. Создание сайта с нуля. Создание интернет сайта.

Бухалово и Париж: откуда появились необычные и смешные названия населенных пунктов в России

Лукашенко лоббирует интересы Алиева по изоляции Армении

Азербайджанцев оправдали за убийство спортсмена Евгения Кушнира в Самарской области. Делом заинтересовался глава Следкома РФ А. Бастрыкин