Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Helskate's a Tony Hawk's Pro Skater-meets-roguelike with good ideas, but its Steam Next Fest demo left me feeling like it can't land its combos yet

I was pretty excited about Helskate—though after trying its Steam Next Fest demo, I'm not sure it's really pulled its disparate parts together in the way it needs to. Not yet, anyway—it's a pre-early access glimpse at what its devs have been cooking, so there's still room for improvement.

I had a big soft spot for the Tony Hawk's Pro Skater (THPS) line of skating games when I was a tyke—part of the draw was chaining together a sick combo, getting into a flow state, and ripping through a level like a god on wheels. A solid THPS stage guides you from one area to the next, giving you patches of playgrounds to sow together with your tricks.

(Image credit: Phantom Coast)

Helskate is absolutely a THPS game with combat stuck to the deck—the controls are almost identical. The only spanner in the wheels is that you're being attacked by demons. Your R1 and R2 shoulder buttons (you should probably be playing this on a controller, it's a THPS game) are replaced by swings of a katana.

You'll also unlock tapes, stickers, and gear that grant you special abilities. For instance, one upgrade let me fire swarms of homing missiles whenever I did an indy grab. Other effects are passive, like a damage buff to your next attack whenever you pull off a specific grind. This all sounds pretty tubular in theory, dude. Radical, even. Though the reality left me feeling unsure of what Helskate actually wanted me to do.

The problem I ran into is this: THPS is all about flow, but roguelikes are typically about weighing risk and reward, managing a limited supply of health while you brawl through a level with defence on your mind. Even action-heavy roguelikes such as Hades demand you balance aggression and evasion.

Helskate wants you to tear asphalt, but it also wants you to stop and fight some guys. You get a dash and a lock-on function that lets you zag away from your tricks to deal with some demons, but any attempts to weave brawling with skating left me with a headache. I couldn't just leave the demons alone, though. More than once, some giant bird monster would lunge from off-screen and smash me into bits while I was doing a Christ Air. And that's just bad park etiquette, really.

As it stands, enemy telegraphs struggle to scan. There's floor markers and warning beams, but the little buggers crop up in strange places—and for the most part, they're silent. Solid sound design would've gone a long way to giving the player some more situational awareness but alas, I quickly found myself having to knock over enemies before I could focus on pulling combos, which sort of feels like admitting defeat. Helskate can't just become a chain of decent THPS levels that you can play once you've done some decent action-skater combat—because that's two games, not one.

An image of the death screen in Helskate, where the protagonist is yanked to hell by a chain with the words

(Image credit: Phantom Coast)

Part of this could be a skill issue. While I still have a bit of muscle memory left from the good ol' days, the THPS formula is fast-moving by nature, so if you're not fluent in manuals you're going to suffer. There's potentially a lot to enjoy here if you can blitz through Downtown with your eyes closed and want an extra challenge, though. I'm just not sure if comfort with Helskate's core controls would address its current design bummers.

I can't shake this feeling that indie dev Phantom Coast is trying to jam a square peg into a round hole. Working enemies into the fabric of THPS is a good idea, but there's too much of an emphasis on avoiding damage. If you try to play fast and aggressive, pulling off big combos out the gate, you'll get demolished. There's no real incentive to nail the longest, sickest chain while killing enemies.

Helskate does, however, make me feel like there's a version of the game that spins those plates well. Perhaps getting a high score should be your primary way of healing—and that could become your go-to move once the game enters early access February 15 and we get a better idea of its progression mechanics. It could even be something the devs pivot to in a later revamp: early access is early access, after all. Still, a demo is an elevator pitch: and right now, Helskate feels like it's umming and ahhing.

I don't want it to, mind—because I do think there's a nugget of a good idea here. Everything else about Helskate screams potential, and I'm a fan of its acid candy aesthetics already. I just want its mechanics to drag me into that classic THPS flow without having to play demon clean-up detail first.



Читайте также

Five new Steam games you probably missed (May 20, 2024)

Here's the dystopian cooking simulator about frying up illegal eggs in Antarctica that you've always wanted

Puzzle box game Machinika: Museum is free to keep on Steam

Москва

Азербайджанцев оправдали за убийство спортсмена Евгения Кушнира в Самарской области. Делом заинтересовался глава Следкома РФ А. Бастрыкин

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Бухалово и Париж: откуда появились необычные и смешные названия населенных пунктов в России

Создание Сайтов. Создание веб сайта. Создание сайта html. Создание сайтов цена. Создание и продвижение сайтов. Создание сайта с нуля. Создание интернет сайта.

Шапки женские на Wildberries — скидки от 398 руб. (на новые оттенки)

Азербайджанцев оправдали за убийство спортсмена Евгения Кушнира в Самарской области. Делом заинтересовался глава Следкома РФ А. Бастрыкин