Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Dredge dev says a mechanic that killed NPCs without warning if you let them go hungry lasted for about 3 days after the game's launch before they patched it out, because 'people f*cking hated it'

Dredge was one of 2023's out-of-left field indie greats—we gave it an 89 in our Dredge review, then later bestowed it with Best Setting award for our Game of the Year shoutouts. It wears that mantle well from what I've seen as a genuinely brilliant bit of bathophobia–inducing atmospheric horror, in which you man a dinky little tugboat on an ocean of lovecraftian terrors.

It also attempted to create a dire, consequence-filled world where you can fail quests by accident. While the air of sea-soaked tension definitely landed for its players, one choice in that vein was so unpopular the devs patched it out in around three days, as revealed in an interview with the Academy of Interactive Arts & Sciences earlier this week.

"We have these characters in the game which are the Hooded Figures," says Joel Mason, a writer and programmer at Black Salt Games. "They don't give you much dialogue … but when you rock up, they request that you give them a specific fish. When we launched, there was a hidden timer that would start as soon as they asked for this mackerel." 

Mason explains how after 10 in-game days, the unlucky NPC would die—like a lovecraftian tamagotchi. Failing the quest only blocked you off from "a little reward", but it was "pretty inevitable that people would fail at least one of these, because you just get distracted in Dredge … and we didn't tell people they were timed. We just said they were hungry, that was the extent of the explanation."

However, "within three days"—which seems like a record for this sort of thing—"we removed that timer, because it was the number one source of negative Steam reviews." 

Dredge Stellar Basin - Old Fortress

(Image credit: Team17)

I went ahead and flicked through some of those negative reviews at the start of the game's launch, and surely enough the issue of timed quests came up time and time again. One player wrote: "the last thing that let me down about this game is the timed side quest that doesn't tell you its timed until you return and they're dead, too bad so sad." A more polite player called them "rather annoying, especially since said quests require rather expansive fishing that you might not be able to do at the time you take them." This person just left a smiley face. I don't know what's up with them.

Mason remarks: "And like, I get it (I think). It was a bit of a bait and switch … It's not like an alien concept. Dark Souls does this all the time, where you do something on one side of the map, and on the other side somebody dies because of your actions. So we thought we could get away with it." He says that the dev team even made it so failing a quest still counted as completing it for the purpose of achievements. "We just thought it was a bit of fun, but people fucking hated it." 

I do see what Mason's saying here. In games like Dark Souls and Elden Ring, the sense that you can accidentally kill an NPC by simply not paying enough attention to their questline lends an element of danger to the world. On an intellectual level, I know that mechanics like this add purpose and meaning to your interactions with the game's story. On a personal level, though? I hate that stuff, dude. I'm not surprised player feedback rowed in the same direction.

"The internet was like, awash with all of these articles within the first few days of like: 'how to not make the guys die'," Mason adds that they added another Hooded Figure in one of the game's DLCs, and he noticed people panicking because "they were like: oh no, they've re-added the timers." Some random NPC deaths stick with you, I suppose.



Читайте также

TikTok files a lawsuit to fight the 'extraordinary intrusion on free speech rights' that would result from a nationwide ban

Мобильная игра Break My Case с персонажами «Хасубандо» предлагает свежие геймплейные идеи

Millenium Tour ELF: У аниме-девушек в этой игре есть «большие» преимущества




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Сергей Лёвкин: павильон «Макет Москвы» подготовил специальную программу ко Дню Победы

Кабинет Артиста – подключение и настройка на различных музыкальных стримингах.

Снять Художественный фильм.

Эксперт Президентской академии в Санкт-Петербурге о реконструкции крымской Алупки