Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

The humor and open-ended skill system in this strategy RPG convinced me it isn't just another Final Fantasy Tactics wannabe

 The humor and open-ended skill system in this strategy RPG convinced me it isn't just another Final Fantasy Tactics wannabe

I’ve conquered a small menagerie of foes in the demo for Guild Saga: Vanished Worlds, which is still available even though Steam Next Fest has come and gone. Shipwrecked on the shores of a faraway land, I’ve had to take on pirates and man-eating terror birds, while my adventurer allies seem convinced that I’ve been hit too hard in the head because of some recurring nightmare visions about an all-consuming horror creature and a mysterious girl. All-in-all it’s a standard Tuesday for an RPG protagonist.

None of Guild Saga’s battles are all that tough, and I grasped and enjoyed the flow quickly. A good strategy RPG layers on mechanics beyond just the chessboard style of combat: With Final Fantasy Tactics the big thing was the active turn system, which required you to track and estimate when your powerful charged abilities would go off, lest enemies simply walk away from them.

Guild Saga revolves around another familiar one: Knocking down enemy defenses (armor and magic barrier) so that your abilities can damage enemy health directly. Different abilities will impact one defense or the other, and if they break through to health can add various debuffs, like stun or poison.

Character customization sidesteps classes to focus on both attribute points and a bunch of skills you can put points in—from various elemental magics to staples like warrior and rogue, or my choice in engineer—serving as the spice rack for your adventurer gumbo. Once you have the prerequisite level of a skill, you have to find skill books to learn new skills, and then the number of them you can equip for battle are based on one of your attributes. My character was a little bit warrior and a whole bunch woman of science, with points piled into engineering.

I relied on a powerful engineer skill, an armor-shredding nail bomb that caused bleeding, backed up by a wild card skill that would lock a random enemy ability behind a 10-turn mandatory cooldown. While I only got a few levels of progression in the space the demo gives you to play, it seemed like a fun system and I was excited at the prospect of higher levels and significantly more access to gear and points to fiddle with my characters.

Image 1 of 4

Guild Saga: Vanished Worlds - a combat scene in the jungle

(Image credit: Ocelot)
Image 2 of 4

Guild Saga: Vanished Worlds - a mimic 'worried' about his wife

(Image credit: Ocelot)
Image 3 of 4

Guild Saga: Vanished Worlds - un-named guards promise to get names in the full release

(Image credit: Ocelot)
Image 4 of 4

Guild Saga: Vanished Worlds - the nail bomb ability is a powerful ally

(Image credit: Ocelot)

Guild Saga also shares something with older Yasumi Matsuno strategy staples like Final Fantasy Tactics and Tactics Ogre—a dark tone to its storytelling, something I didn’t expect. Even Guild Saga’s moments of levity had an underlying note of gallows humor, like the treasure chest mimic I found floating in a lake, who I would later discover had loaded his mimic wife down with all the treasure so she would drown because he was tired of her. The main plot wasn’t exactly something I'd seen in this genre, either—it's not a fantasy frolick or a straightforward Fire Emblem-esque war between kingdoms.

There's a bit more mysterious mysticism here, with my character beset by dreams teasing at a horrible corruption spreading across the world and murdering whole towns. Within a few hours it's a far cry from the intro that paints you as a glorified fantasy UPS driver.

I was less convinced by the subsystems that Guild Saga has in the demo, with secondary skills that seem to be aimed at dialogue options (do we need seduction as a skill, really?) but didn’t seem to impact anything for me in this slice of the game. While it’s good these seem to have their own separate points from the primary skills your character has, I’m not sure how useful or engaging they’ll be in the full campaign. Likewise, there are currently three crafting skills, but I wasn’t able to create anything—do we really even need a crafting system? (No).

Guild Saga doesn’t have to live up to the legacy of a luminary like Final Fantasy Tactics (especially because the latter might finally get a PC release), which is good, because it seems busy taking its own approach. Everything from the roaming movement to the detailed and stylish pixel art that faithfully represents your characters' equipment is another ingredient in the cauldron that Guild Saga has brewing.

There’s no potion stronger than nostalgia, but Guild Saga is set up to decant some new-stalgia in a genre that I'm happy to see getting so much love.



Читайте также

Ubisoft's XDefiant system requirements are so low that even a manky old potato will run the game

Capes is a superhero game about the legacy its heroes inherit, but also the legacy of turn-based tactics as a genre

Today's Wordle answer for Monday, May 20




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

«СВЯТОЙ ЛЕНИН» помогает В.В. Путину улучшить либо отменить налоги в обществе.

Эксперт Президентской академии в Санкт-Петербурге о допфинансировании на модернизацию и строительство школ в регионах

Энергетики «Россети Центр» и «Россети Центр и Приволжье» стали участниками полумарафона «Забег. РФ»

В Петербурге и Москве появятся аналоги советских «Березок»