Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Falling Frontier's new trailer makes me want to hibernate until the RTS appears in 2025

 Falling Frontier's new trailer makes me want to hibernate until the RTS appears in 2025

Out of all the RTS settings we've seen over the years, space remains, for me, absolutely the most thrilling. Ever since Homeworld got its hooks in me over 20 years ago, I've never lost the craving for big spaceship battles in the uncaring void of space. Falling Frontier, then, is very much my kinda thing, but it's approaching things quite differently when compared to the Relic classic, as is clear from the latest (extremely meaty) trailer. 

It's a harder brand of sci-fi, grounded by ship designs evocative of real-world naval designs, where everything looks utilitarian and crafted for a specific purpose. It still looks gorgeous, mind you. This goes beyond the aesthetics—you'll also be managing logistical conundrums and supply chain issues, and worrying about how to properly position your ships to maximise their damage potential. 

Falling Frontier was pushed back to 2025 a wee while ago, but developer Stutter Fox Studios still wants to show off how the game's been developing, teasing what we can expect when we finally get our hands on it. 

"When I set out to create Falling Frontier I had this idea of what the world looked like," Stutter Fox founder Todd D'Arcy told me. "It had modern wet naval warship aesthetics but was presented in a grounded sci-fi way. I also had a direction for how I envisioned the player would interact with the world. I always wanted it to have an augmented environment feel that helped communicate that the player was indeed the commander of a task force in a huge battlescape. 

"I feel as though Falling Frontier is now meeting all of my hopes and dreams and is indeed stepping into a space beyond what I could have ever imagined."

(Image credit: Stutter Fox Studios)

The trailer gives us a look at a quartet of sleek new frigates, each with distinct roles. The Berwick, for instance, can act as a spotter, helping out other ships when they're blasting vessels with long range missiles. As a bonus, it can also lay mines and conduct search and rescue missions. The Faslane, meanwhile, is a sneaky frigate thanks to its small sensor signature. It's got added utility, too, thanks to an optional cruise missile attachment and drone bay. If you're looking to find sneaky ships rather than deploy them, that's where the York comes in—it's a scout, but with upgrades that include additional sensors, making it even better at spotting enemies. Finally there's the Coventry, which you'll use to escort other ships, taking advantage of its heavy armour (for its class) and firepower. 

Thanks to the ship designer, these vessels can be used in a bunch of different ways, despite their distinct roles, by changing their internal and external modules (which can also change their silhouette); installing a variety of turrets, with each ship boasting unique turret base designs; and playing around with their modular weapon designs.

I'm a huge fan of this style of ship combat, too; unlike the frenetic dance of Homeworld's ships, it's incredibly slow and tense, but certainly not lacking in grace. Basically, if you liked seeing ships duke it out in The Expanse, you're gonna dig it. Planets can also be attacked, and near the end of the trailer we see both an orbital bombardment and ship debris plummeting towards the planet, where it explodes. 

(Image credit: Stutter Fox Studios)

One of the things I really loved about Homeworld was the radio chatter, and that's present in Falling Frontier, too. The chatter is dynamic, and grounded in the use of the NATO alphabet when referring to ship designations. It's all very serious and my kind of nonsense.  

There's more to the war than exploding ships, so we also get to take a peek at the aforementioned logistical side of things. You can see a Sukula mining barge slowly unloading its cargo assisted by smaller vessels, all of which grab onto the containers and then jet off down to the planet. It's only once they arrive that they can be used, so presumably that will make the barge something of a target for enemy attacks. Later in the trailer we get to see the big picture, where connections between worlds are made to create supply chains. I confess I have a bit of a supply chain fetish. I'm sorry. 

It's a shame we won't be able to get our hands on this until next year, but thanks to the trailer I've got a much clearer picture of what Stutter Fox is aiming for, and I'm pretty stoked. 



Читайте также

EA studios 'hunger' to start using generative AI 'as quickly as possible,' says CEO

Раскрыты даты ОБТ и глобального релиза Dark and Darker Mobile

Трепещи, Бэтмен! В кроссовер-файтинге MultiVersus появился Джокер

Москва

Эксперт Президентской академии в Санкт-Петербурге про финал Всероссийской олимпиады школьников

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Эксперт Президентской академии в Санкт-Петербурге о доступности популярных туристических объектов

Состоялась премьера песни Гульдарии Юсуповой

Что лечит невролог и с какими симптомами к нему обращаться?

Эксперт Президентской академии в Санкт-Петербурге о комфортных автопутешествиях