Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Helldivers 2's friendly fire and killer bugs show 'the fragility of humans' and are also just funny, creative director says

Helldivers 2 threw out the first game's top-down camera perspective, bringing us closer to our soldiers to make us feel extra vulnerable as we face off with extraterrestrial killer bugs and robots, Arrowhead Studios CEO and creative director Johan Pilestedt told PlayStation Blog.

"Helldivers 1 took a lot of inspiration from real life and military-sim experiences—merged with combat against extraterrestrials," Pilestedt said. "The distance in top-down viewpoints, however, does not allow for more immersive experiences."

By pulling the camera in closer to the action, Arrowhead could make everything in the world, including your own teammates, feel dangerous. "We always knew we wanted the juxtaposition between the fragility of humans with overpowered tools versus physically superior foes only vulnerable to heavy weapons," he said. "Feeling human is a key part to the Helldivers experience."

Friendly fire plays a role there, too, by creating "a complexity to the gameplay where players have to actively think during combat sequences," he said. "Also, the chuckles that happen when you accidentally carpet bomb your friends allows for a playfulness that in reality would be a tragedy—but within the self bounds of games we can explore the dark humor of these situations."

It's true. The best Helldivers 2 moments are always accidental—whether it's sending a rocket straight into your buddy's back or catapulting yourself to the other side of the planet. Your fragility is the magnet that holds it all in place. It's not unlike the appeal of the Souls series or Elden Ring: Hostile worlds naturally foster a sense of community (and comedy) when you see all the clips of people getting obliterated by the same boss as you. It's why co-op remains popular in FromSoft's games even though it's always a pain to set up.

As Evan explained in his piece about Helldivers 2's friendly fire, there are brilliant systemic reasons for it as well. When you don't have the ability to see the entire battlefield like you could in the original game, your teammates are vastly more important. And that tension makes every step in the galactic war mean a lot more than it would if it were a purely solo experience. 



Читайте также

Hades 2 roadmap: All the updates coming in the future

Раскрыты даты ОБТ и глобального релиза Dark and Darker Mobile

New gaming handheld alert: Asus will stream info about 'the next ROG Ally' tomorrow




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Что лечит невролог и с какими симптомами к нему обращаться?

Эксперт Президентской академии в Санкт-Петербурге о доступности популярных туристических объектов

Эксперт Президентской академии в Санкт-Петербурге о реконструкции крымской Алупки

Эксперт Президентской академии в Санкт-Петербурге о комфортных автопутешествиях