Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Lucas Pope's new Playdate exclusive is a delightful riff on Papers, Please, but for farty Martians and sad cyclops

It took Mars After Midnight six seconds to make me laugh. Before starting a new save file I checked the settings menu—always check the settings menu—to find only a single option with a check box: "Mirth." Uncheck it, and Mars After Midnight's playful squiggly text stops shaking about so much. I wouldn't dare, to be clear. Mirth is what I'm here for in Lucas Pope's new game, which has the air of Ryan Gosling doing Serious Actor roles for years before embracing his inner Kenergy.

Mars After Midnight, a new Playdate exclusive (alas!) that costs $6, is a clear descendant of Pope's breakout game Papers, Please, a work of striking political commentary conveyed through the simple simulation of manning an immigration checkpoint. The simulation of Mars After Midnight is much the same, but with different stakes: I'm a goofy looking three-eyed alien minding the door for a late-night support group, and it's up to me to invite the right people into the party. My first night on the job, a crude drawing taped to the back of the door gives me clear instructions: only one-eyed Martians are allowed tonight, and they better be sad. No smiley cyclops allowed.

A flick of the Playdate's crank opens up the peephole in the door, where some absolutely delightful freakazoid of a Martian will be waiting to enter. These characters are the reason to play Mars After Midnight, as each one is good for at least a chuckle—you can see how much work went into the procedural generator Pope designed. Four-eyed Furbies, duck-lipped pig men, and fish-faced fang faces will all come knocking. The tiny handheld's d-pad lets you peer around the edges of the peephole, checking the Martian for some telltale characteristics that will determine if they fit the clientele for later events.

Pope has said he made Mars After Midnight for his kids, calling it "my usual repetitive isn't-this-just-work bs, only more carefree." I can see why his kids would love it: there's an exaggerated cartoony sense of life in every animation, and the events are all primed for mirth regardless of that check box in the options menu. The second night I was after farty Martians: some would let a big wet one rip the second I opened the peephole, while others would sheepishly stand at the door for a few seconds before squeezing out a little squeaker. I slammed the peephole shut on any Martians who couldn't prove themselves properly flatulent.

Events quickly start giving you extra tools to use in your bouncer duties, like a magnifying glass for zooming in on the patrons for Gnat Knife Handling night (unarmed gnats strictly forbidden) or a blowhorn for the Flinching Fellowship (only those who cower when I blast a noise in their face make it in the door). There's a surprising amount of depth here even in the early events, like having to open the peephole just a sliver to check if a patron's nervous smile will disappear when we make eye contact.

Image 1 of 7

Mars After Midnight

(Image credit: Lucas Pope)
Image 2 of 7

Mars After Midnight

(Image credit: Lucas Pope)
Image 3 of 7

Mars After Midnight

(Image credit: Lucas Pope)
Image 4 of 7

Mars After Midnight

(Image credit: Lucas Pope)
Image 5 of 7

Mars After Midnight

(Image credit: Lucas Pope)
Image 6 of 7

Mars After Midnight

(Image credit: Lucas Pope)
Image 7 of 7

Mars After Midnight

(Image credit: Lucas Pope)

But it all feels very low stakes and fun, without the grim trappings of sending refugees away to their deaths a la Papers, Please, or the sense of never being able to do enough in a day. There's no time limit that I've run into, but Mars After Midnight still applies some light pressure by having you arrange food for the guests in between door knocks as a way to earn some extra cash. When a knock comes and I have a stack of plates in one tentacle and a tray of dune bug pie in the other, I feel the slight panic of needing to hurry to the door.

A light strategy layer begins to emerge after a couple nights, asking you to advertise meetings to the proper communities of Martians and opening up new mechanics, like a tool called the Blab-o-Dex that deciphers Martian speech (an entire sound system Pope developed for the hell of it). 

I feel like there's probably a bit more depth to Mars After Midnight I haven't uncovered yet, like events that demand more scrutiny of each Martian's appearance and behavior at the same time. But it's already a very pleasant videogame. Like Pope's masterpiece Return of the Obra Dinn, you can just somehow tell the art and design and music all came from a single mind—a mind now a bit more indulgent of fart jokes, to all our benefit.

Mars After Midnight is sadly a Playdate exclusive, though I reckon its crank mechanic would've worked quite well with a mouse scroll wheel. Maybe it'll get a port someday, but in the meantime keep an eye on the Itch.io page. If it's released there, you can play it on PC via the Playdate Simulator



Читайте также

Сплошной восторг: игры с потрясающей графикой для ПК

Состоялся релиз Earn to Die Rogue на смартфоны

Today's Wordle answer for Wednesday, May 8

Москва

Что произошло 8 мая в истории Якутии

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Одна из целей неофашистского Азербайджана - уничтожение Христианства

5 фактов, которые необходимо знать о СЭЙН и Wimmortal и их релизе «Старик и воля».

Как сэкономить на ставке. «Выберу.ру» составил рейтинг ипотек на вторичку за апрель 2024 года

Концерт "Две музы"