Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Void Bastards' space cowboy sequel has 13 different 'outlaws' you equip and swap like weapons, but if you play poorly they'll refuse to work together

 Void Bastards' space cowboy sequel has 13 different 'outlaws' you equip and swap like weapons, but if you play poorly they'll refuse to work together

I think I began to get a handle on Wild Bastards' unique character swapping system just as I ran out of characters to swap. I was down to the last member of my three-cowpoke crew as I faced a tough random encounter, the last thing between me and a successful planetary extraction.

Any dreams I had of clinching a victory with my sniper-robot-cowboy "The Judge" were dashed by my own poor aim and the brutal attacks of a giant beefy guy who looked like a bacteriophage. I craved another go at the GDC floor demo, armed with my new knowledge, but there were other people waiting in line to play.

Wild Bastards represents a slight genre shift to its 2019 predecessor, Void Bastards⁠—instead of the Bio/System Shock reminiscent corridor crawling, light stealth, and resource scavenging, Wild Bastards features more open levels with a ton of verticality and a large number of enemies. It also introduces a cast of 13 "outlaws" you play as, in contrast to the randomly generated anonymous convicts of the first game.

This isn't a Borderlands or Destiny situation where you just stick with one character you like though⁠—each one has advantages and disadvantages in the face of Wild Bastards' unique enemy types. Blue Manchu audio director Ryan Roth likened it to a "rock paper scissors" system, and said that "Void Bastards did the same thing where it's like: Hey, these are the enemies on the ship. What's your loadout? What tools do you want to bring with you?"

From a galaxy map of the whole roguelike campaign, you choose a set number of characters (I had three in the demo) to send to the surface of a planet. The surface is presented as a game board/world map with the usual roguelike risk/reward nodes and enemy encounters. Each one of those nodes is an FPS arena where you can bring in two of your planetside characters.

Swapping between your chosen gunslingers is instantaneous, like switching your weapon in another FPS, but they also come with their own sound effects, voiceover, and special ability in addition to a mechanically distinct weapon. Crucially, each character has their own health bar as well, introducing new options for managing your limited resources in the healing-averse roguelike.

Everything about a character is put on pause when you swap away from them⁠—to my dismay, that means you can't cancel a reload and wait for it to finish in the background, seriously clashing with my Armored Core 6 instincts. Instead, the real power move is to juke nasty damage over time effects like poison by switching between your guys.

Image 1 of 6

Wild Bastards country homestead with ringed gas giant in background.

(Image credit: Blue Manchu)
Image 2 of 6

fire finger gun gameplay on desert world

(Image credit: Blue Manchu)
Image 3 of 6

gatling gun firing in first person on ice world

(Image credit: Blue Manchu)
Image 4 of 6

Wild bastards shooter gameplay in orange desert canyon

(Image credit: Blue Manchu)
Image 5 of 6

character looking on at exploded building

(Image credit: Blue Manchu)
Image 6 of 6

holographic wanted notice bulletin in desert environment

(Image credit: Blue Manchu)

I had Paul Atreides prescient visions of a deliciously-high skill ceiling, where you're balancing your team of three to account for all possible threats, narrowing them down to two based on individual mission parameters, then deftly swapping your guys to maximize their damage and counter enemy attacks.

I was definitely having the most trouble wrangling Smoky, a perpetually burning cowboy who creates AoE fire damage surfaces with his finger guns⁠—he was my first character to fall on a slow death march through a purple poison planet. Dual revolver spider lady Spiderosa was more my speed, but her high damage, accuracy, and rate of fire were balanced by a deceptively short range that always got the better of me. I had the most luck retreating to my FPS comfort zone, clicking on heads with The Judge, whose rifle had the feel and pinpoint, unforgiving accuracy of a Quake railgun.

However, your best laid build crafting plans can be easily overturned by Wild Bastards' friend/feud system. If you play poorly, take a lot of damage, and just barely extract out of a planet, your surviving characters can develop feuds and refuse to be grouped together on future stops in a run, limiting your loadout options unless you patch things up via a consumable, one that might be better put to strengthening the relationships of your other characters for an assortment of buffs. 

Wild Bastards already had my interest, but playing its GDC demo cinched it as one to check out day one for me. Wild Bastards is set to release some time this year, and you can currently wishlist it on Steam



Читайте также

Казума Канеко и COLOPL работают над игрой project MASK для смартфонов

New gaming handheld alert: Asus will stream info about 'the next ROG Ally' tomorrow

Hades 2 roadmap: All the updates coming in the future




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Эксперт Президентской академии в Санкт-Петербурге о доступности популярных туристических объектов

Состоялась премьера песни Гульдарии Юсуповой

Что лечит невролог и с какими симптомами к нему обращаться?

Эксперт Президентской академии в Санкт-Петербурге о комфортных автопутешествиях