Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

DeathSprint 66 is like Mario Kart, but ultraviolent and minus the carts: 'It's The Running Man as reimagined for a new generation'

 DeathSprint 66 is like Mario Kart, but ultraviolent and minus the carts: 'It's The Running Man as reimagined for a new generation'

DeathSprint 66 has made me see Mario Kart in a new way. The brief teaser shown at today's Future Games Show (above) doesn't contain any gameplay, but game director Andrew Willans showed me a short video of the sci-fi racing game in action at GDC this week. It's a lot like Mario Kart—simple arcade racing controls, weapons, traps, maneuvers like slipstreaming and drifting—with one major exception being that I don't remember any version of Mario Kart containing a gore system.

The Nintendo cart racing series has never embraced its true nature as a ferocious deathsport, but DeathSprint doesn't sugar coat it, and it's not hard to guess the inspiration: "It's The Running Man as reimagined for a new generation," said Willans. He means the Stephen King novel first of all—the game directly references the pen name King used for the book, Bachman—but also credits as inspiration the movie adaptation and other sci-fi takes on the idea of "entertaining ourselves to death," like Death Race 2000.

The gore hadn't yet been implemented into the version of DeathSprint I saw, but the opportunities for it were many. Traps will include spike rollers, pendulums, lasers, and "death pits," says Willans, and there'll be weapons players can deploy manually. Instead of red shells and blue shells, we'll be flinging buzzsaws.

The other obvious difference between DeathSprint 66 and Mario Kart (and most racing games) is that you're on foot. Sort of. As a clone jockey, you control a sprinting human clone via neural implant, and it really looks more like SSX snowboarding than running. You can grind on rails, leaning left or right to avoid traps, and the courses feature wall running sections, jump pads, speed boosts, and zip lines.

It controls like a racer, too, which might take some getting used to. Players who are used to moving characters in third person on foot instinctively pushed forward on the controller's left analog stick, said Willans, but in the control scheme they eventually landed on, it's the right trigger that makes your clone run—like holding down the gas pedal of a car.

DeathSprint 66 is coming to PC sometime this year. A PvE mode is planned, but eight player PvP races were the focus of my chat. There'll be practice modes, too. What it sounds like there won't be is a battle pass or cosmetics shop. The plan, says Willans, is to sell a complete package a reasonable price.

"We've created something which is we think's a great value proposition, it's going to be sensibly priced, it's a self contained game," said Willans. "You know, all of the cosmetics and stuff are within that game."

I'll have more from my chat with Willans at GDC soon. You can also read more about DeathSprint 66 in the April issue of Edge Magazine.



Читайте также

Corsair to go all in on sim racing after it announces plans to acquire Fanatec

Hades 2 roadmap: All the updates coming in the future

Раскрыты даты ОБТ и глобального релиза Dark and Darker Mobile




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Эксперт Президентской академии в Санкт-Петербурге о реконструкции крымской Алупки

Состоялась премьера песни Гульдарии Юсуповой

Эксперт Президентской академии в Санкт-Петербурге о комфортных автопутешествиях

Эксперт Президентской академии в Санкт-Петербурге о доступности популярных туристических объектов