Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

In this strategy city builder you'll grow your capital through 2,500 years of history

April is already a monster month for city builders and colony sims, and yet another city building game has just been announced, this one with a bit of a Civilization theme. The cities you grow and manage in most city builders can last for years, sometimes decades, and occasionally hundreds of years… but what about for thousands of years?

That's your goal in Memoriapolis, a strategy city builder from French developer 5PM Studio. Beginning with a small hunting camp in ancient times you'll eventually grow the settlement into a prosperous city, then guide it through four different historical eras over a span of 2,500 years. That's a long time for a city to exist, and as you pass from pre-Middle Ages all the way to the Age of Enlightenment, your capital can become a blend of different architectural styles, some old and some new.

To make your city last through the centuries you'll need to set up trade routes, manage the economy and your city's resources, make political decisions, and keep your citizens safe and happy. You'll also construct Wonders, which can be real historical buildings like Notre-Dame de Paris, Windsor Castle, or the Leaning Tower of Pisa. These Wonders come at a great cost of resources and take a long time to build, but they'll give your city bonuses and allow you to advance to the next historical era. 

It sounds like a lot to handle, but you don't have to do everything yourself: the citizens you attract to your city will help it grow, too. There's no need to place roads in your city because they'll form organically based on your citizens' needs. "Thanks to our unique algorithm, overseen by an urban planner, you can create the most realistic-looking city you've ever seen in a video game," the devs say. 

Citizens making their own roads reminds me a bit of city builders like Ostriv and Foundation, where roads are slowly created by your villagers simply walking from place to place. As someone with pretty poor planning instincts, I'm happy to leave the road logistics to the people actually using them while I focus on other things.

A release date for Memoriapolis hasn't been announced yet, but if you want to know a bit more you can hear all about it from the developers. There's one dev diary that serves as an introduction to the city builder, and another about Memoriapolis' design



Читайте также

Нервов не хватит: самые напряженные игры на ПК

If the rumour that AMD's RDNA 4 GPU is 45% faster in ray tracing than a 7900 XTX and on par with an RTX 4080 Super in raster is true I'm buying six of 'em

Red Dead Redemption 2 modded so wagons and horses travel at supersonic speeds—and the results are ludicrous




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Ольга Любимова провела совещание по вопросам охраны объектов культурного наследия

На Воробьевых горах открылась фотовыставка «Без барьеров»

В Азербайджане прошел третий, завершающий этап проекта «Русский язык: читаем, слушаем, смотрим в странах СНГ»

В Азербайджане прошел третий, завершающий этап проекта «Русский язык: читаем, слушаем, смотрим в странах СНГ»