Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
Game News |

My new roguelike obsession is a turn-based strategy game that makes you feel like a samurai John Wick

We're living in the golden age of roguelike deckbuilders. Just in the last year and change we've seen standouts like Cobalt Core, Wildfrost, Astrea, and loads more I haven't tried yet because of how much time Balatro sucks up. Every time I think I've seen the best the genre has to offer, I uncover some new gem that blows me away. Enter: Shogun Showdown.

Still in early access but already feeling like a full-fat release, the game puts you in the shoes (sandals?) of a samurai warrior and charges you with defeating a demonic shogun—and a few hundred of his corrupted minions along the way. Each level, fought on a 2D plane, throws wave after wave of these enemies at you. You're always outnumbered and always surrounded.

Instead of a whole deck of cards, you have a small set of tiles representing your attacks. These start out simple—such as a sword slash that hits any foe adjacent to you, or a punch that pushes an enemy back—but your arsenal grows more complex as you add new tiles and apply upgrades and modifiers to them all.

(Image credit: Roboatino)

The action is turn based, with every enemy acting after you, but it's not as simple as just throwing out attacks. Each tile must be prepared before it can be used—taking one turn to add it to your action queue. You can have up to three prepared tiles in your queue, ready to be unleashed all at once at the right moment. But all the while, enemies are preparing and deploying attacks of their own, and you have nowhere to hide. Even moving one space or changing your facing counts as a turn, so you need to always have a plan to avoid their blows or slay them before they can strike. This is where the game really clicks, because it forces you to think multiple steps ahead—and when your combo works out just right, you feel like a samurai John Wick. 

One string of tiles might see you shoulder-charging forward, slamming a hulking warrior down with a club, and then hurling a barrage of kunai at the sneaky archer behind who has an arrow nocked. Another time, you might throw down a bear trap, yank an enemy into it with a rope dart, then finish off his friend behind you with a casual backwards stab. The further you progress, the more elaborate these deadly dances become as your foes get more and more numerous and powerful.

(Image credit: Roboatino)

Beyond the deckbuilder influences, there's more than a little Into the Breach DNA here. Enemy intentions are displayed above their heads, ensuring you always have perfect info for the turn ahead; positioning is key, and many tiles let you move enemies around as well as yourself, even throwing them into the path of friendly fire; and even the clean pixel art animations are reminiscent, despite your foes being possessed ashigaru rather alien bugs. But not only does Shogun Showdown feel like a really fantastic implementation of those concepts, it has enough of its own personality and ideas to feel greater than just the sum of its inspirations. 

The more I play, the more I'm discovering weird and wonderful new ways to win—from a build designed to get to one edge of the arena as fast as possible and then lay waste with a max-upgraded, screen-clearing barrage of kunai, to one all about hurling myself backwards and forwards slamming into foes like a deadly pinball. Unlockable characters, quests and challenges, and an ever-expanding library of new tiles and abilities keep the experience fresh, and when you finally beat the Shogun himself, it proves to be just one step on a long journey of escalatingly brain-twisting difficulty modes. 

I'm hooked more completely than a guard who's just been hit by one of my rope darts, and I can't wait to see what the full 1.0 release has in store down the line. If you want to check it out for yourself, there's a free demo on Steam—just be prepared to lose a lot of hours studying the blade. 



Читайте также

How Escape From Tarkov wiped out years of goodwill in one catastrophic week

Видеоновости: Софт-запуск и дата релиза Squad Busters, анонс MWT: Tank Battles от Gaijin

Walton Goggins reveals that parts of the Fallout show were filmed at a diamond mine where 'there's still diamonds on the ground'

Москва

Вокруг парка на электромобиле: что будет доступно напрокат в Москве

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Врач Тяжельников рассказал, какое мясо лучше всего подходит для шашлыка

Вокруг парка на электромобиле: что будет доступно напрокат в Москве

«Автодор» попросил водителей заправляться заранее после очередей на АЗС на М-12

Миллионы — в хлам. Мажоры и блогеры разбивают в Москве дорогущие машины