Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Manor Lords dev reminds everyone that it's not a 'Total War competitor' or a 'fast-paced RTS like Age of Empires'

 Manor Lords dev reminds everyone that it's not a 'Total War competitor' or a 'fast-paced RTS like Age of Empires'

Ahead of Manor Lords' early access launch on April 26, developer Greg Styczeń aka Slavic Magic wants to clarify what the city builder actually is and manage the expectations of prospective players. The game is currently the most-wishlisted title on Steam and, while this is a nice problem for any developer to have, it does mean anticipation is high, so Styczeń wants wannabe nobles to know what they're getting into. 

While Manor Lords is a city builder through and through, the inclusion of real-time battles and a mode that lets you wander around your settlements has invited comparisons with games from other genres. Styczeń wants to set the record straight. 

One of the games it's been compared to the most is Total War. In screenshots and quick clips, the rows of warriors charging into battle is quite evocative of Creative Assembly's beefy strategy series, but the similarities don't go much further than that. 

"Manor Lords is not a Total War competitor," says Styczeń. "It's a city builder with battles. Yes, battles are there, but not as huge or as frequent as some of you might expect. The majority of gameplay is focused on city building and management."

In those rare moments when you're duking it out with other armies, you have a few commands you can dole out, but simplicity is the name of the game here. "A lot of the game mechanics focus on aesthetics of your town and resources take some time to be transported around the map," he says. "This results mostly in a more of a relaxed experience, with high intensity moments spicing up atmospheric city building rather than the game being at high intensity all the time." It absolutely is not, then, "a fast-paced RTS like Age of Empires or StarCraft".

Don't let the big map, split into different regions, make you think you're dealing with an empire management game, either. "The map has regions, but you won't be able to conquer the whole [of] Europe, nor have marriages or anything like that," he says. "The game is designed to play at a much smaller scale."

You can claim these regions and build new settlements, and then create a trade network linking them all together, which does make Manor Lords feel different from its city-building peers, but not to the point where it starts to feel like you're playing Crusader Kings. 

One of my favourite features is the ability to inhabit your noble ruler and just go for a saunter, but Styczeń notes that this is just an "experimental, cosmetic bonus feature". You can't really do anything in that mode, so "it's not an RPG either". I'll admit that when I first saw this mode in action, I got some big Mount & Blade vibes, but Styczeń emphasises that it's not that kind of game. 

Styczeń also explains why he decided to release Manor Lords in early access first. "It's my first serious game and not only is some stuff still unfinished, but I bet you guys will ask me to change some things you don't necessarily like." His goal is to "pursue an open development strategy" and get feedback from the players to help him refine the city builder. With that in mind, he's also decided not to release a roadmap yet. "I want to adopt the philosophy of 'listen, verify, implement'. This way I expect the first month of patches to be just bug fixes and polish. During that time, together with Hooded Horse, we’ll be collecting your feedback and then prioritizing work based on what we hear."

This all seems pretty sensible. While one of the benefits of being a solo dev can be having a clearer vision, this is a double-edged sword, with the developer focusing on features that players aren't actually that interested in. This way, Styczeń can be more agile and work on the stuff that folk are most excited about. 

And Manor Lords is shaping up very nicely. I spent a few days tinkering around with it earlier this month, trying and failing to create an egg-based economy, and it's poised to become one of my favourite city builders of the last few years. The early access build locks you out of some features, like building different types of settlements or working through the entirety of the research tree, but there's still plenty to keep would-be lords and ladies very busy. 



Читайте также

Для Ash of God's: Redemption началась предрегистрация в Google Play

A new Batman: Arkham game is coming later this year, and, oh, it's a VR game

Haunted Chocolatier




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

В центре Москвы задержали Диану Шурыгину и ее знакомого криптобизнесмена

Вседозволенность азербайджанской диаспоры в России или как пантюркистские националисты 29 апреля перекрыли улицу в центре Москвы

Консультации. Составление Договоров. Присутствие Продюсера при заключении договоров и переговорах. Лекции. Переговоры. Встречи и Обсуждения.

Операция "Кольцо" 33 года спустя: Государственный терроризм на территории Республики Армения