Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Helldivers 2 CEO says after success, the goal now is simple—'make this the best live game you've ever played'

A huge part of Helldivers 2's appeal is the game's ongoing galactic war, a push-and-pull conflict between the players and the enemy factions that sees planets liberated, territory lost, and casualties on a multi-planetary scale. The conflict is guided and shaped by major orders, which identify targets and offer rewards, with yesterday's example being a minor classic: the Helldivers were given a week to squish 2 billion bugs, a number so unfathomable some wondered whether it were possible. They did it in 14 hours

There are many more layers to how Helldivers 2 is unfolding the game's narrative and surprises, such as how mechs began 'leaking' in a coordinated fashion before appearing in the game for everyone. The developers themselves have in some cases become personalities: the biggest by far is game master Joel, who's become a community meme (if anything goes wrong, blame Joel), but almost as prominent is Arrowhead CEO Johan Pilestedt, who regularly engages players with a winning combination of straightforward answers and Super Earth propaganda.

We're dealing with the former today, after Pilestedt popped up in response to TheGentlemanCEO (presumably no relation) posting a topic about the game's subreddit "riding [a] fine line between constructive input and whiny entitlement". OP goes on to list several ways in which they felt people were misunderstanding the nature of live service development, and Arrowhead's responsibilities to its partners (such as Sony).

"I appreciate your sentiment and post," wrote Pilestedt in response. "Let me add some context. Arrowhead is independently owned by people working at the studio and not swayed by shareholders in the traditional sense. Of course we are in a great partnership with Sony where we agree on targets to hit etc. But there isn't a forcing function or requirement per se."

Part of the inspiration for the original topic is an ongoing community argument about certain bugs that need fixing, and whether these should be prioritised by the studio over the current rapid pace of updates and additions to the game. "We want to deliver the best in the industry and we are calibrating our efforts of fixing vs new stuff," responds Pilestedt. "It's easy to say 'just fix, don't add', but the reality of the competitiveness in this industry is that we have to do both to stay relevant."

Pilestedt says Arrowhead is still "figuring it out, the demands and expectations on the studio are high, all eyes are on us, and we have a sole purpose—to make this the best live game you've ever played. We just need to find our stride and balance."

helldivers 2 balancing

(Image credit: Arrowhead Game Studios)

Feel free to salute that message in the name of liberty, citizen. Obviously it's way too early in Helldivers 2's lifecycle to make any kind of call on it as a live title, because the success of these things is measured in years if not decades. But what I can say with certainty is that it's unlike any other live service game I've played, and feels much more exciting and dynamic in how it's bouncing players around and creating a sense of collective accomplishment (and occasionally failure).

Pilestedt did later return to clarify a few points, saying his point about the demands on Arrowhead were not to be "defensive" but because "I know we can do better as a studio… the games industry is a complicated beast. We need to stay relevant and keep everyone entertained while fixing stuff.

"The expectations from our friends at PlayStation are pretty simple: 'make great game for players. We trust you.'"

There's a whole Super Earth of players out there who do too, and even making that gag shows another of Helldivers 2's ongoing appeals: how completely we've all bought-in to the satire, and enjoy framing the experience in those terms. Look at any discussion between Helldivers 2 players and you'll soon enough find the cause of liberty invoked, players theorising about the lore dismissed as "bot sympathisers", and unwarranted dissension marked as treasonous. Whether it becomes one of the best of all time or not, no-one can deny Helldivers 2 gets in your head.



Читайте также

WoW's released a short cinematic ahead of the War Within's pre-patch—and I'm just happy these characters are talking like actual people, now

Dicey Dungeons+ появилась в Apple Arcade

Noodlecake выпустили игру Slash Quest! на iOS

Москва

Новинка от Edifier: беспроводные наушники Comfo Run для занятий спортом

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Россия и Дети: театр кукол Ульгэр в Бурятии покажет концерт-представление "Вальс Победы"

Эксперт Президентской академии в Санкт-Петербурге о чемпионате по профмастерству в авиастроении

Компания BelkaCar нарастила выручку до 5,3 млрд по результатам 2023 года

«НДВ Супермаркет Недвижимости»: 87 проектов в московском регионе реализуют региональные застройщики