Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Even with my bad case of battle royale fatigue, this upcoming mecha game's 60-person battle royale/extraction shooter hybrid mode sounds pretty sick

 Even with my bad case of battle royale fatigue, this upcoming mecha game's 60-person battle royale/extraction shooter hybrid mode sounds pretty sick

We weren't quite sure what to make of Mecha Break when it was unveiled at last year's Game Awards⁠—is this a story-heavy challenger to Armored Core's throne, or something else entirely? After a gameplay reveal earlier this year and a conversation through a translator with developer Amazing Seasun's CEO, Kris Kwok, I got the skinny on a much weirder game, one that's pairing tight team-based shooter modes with a take on battle royale that, despite my fatigue from the genre, definitely has my interest.

There are also more classic competitive modes, which we've seen in action via an IGN gameplay reveal in January and streams of a closed alpha from last month⁠—Armored Core YouTuber FightinCowboy has a good 30 minute VOD of gameplay to give you an idea of how it plays. While the size and speed of the mechs is front and center, the other main gameplay touchstone is hero shooters like Overwatch. 

Image 1 of 6

mech points beam sword at airborne enemy

(Image credit: Amazing Seasun)
Image 2 of 6

chunky mech with beam axe faces opponent

(Image credit: Amazing Seasun)
Image 3 of 6

mech with beam sword squaring off

(Image credit: Amazing Seasun)
Image 4 of 6

Mech surrounded by shields bunkers down

(Image credit: Amazing Seasun)
Image 5 of 6

Two mechs square off

(Image credit: Amazing Seasun)
Image 6 of 6

Mech fires laser

(Image credit: Amazing Seasun)

While you'll be able to customize your mechs, Kwok made it sound like individual part choice will be less impactful than it is in games like AC6, MechWarrior 5, or Brigador, with a focus on recognizable heroic archetypes⁠—Kwok cited "chivalric knight" and "shinobi" as examples of the flavors of mech on offer. Seasun seems particularly concerned with mech balance, with Kwok saying that testing and balance tweaking usually takes "twice as long" as setting a new mech's art and design.

Kwok described Mecha Break as having "asymmetric" balance. "Our understanding of balance is that it doesn't mean we have to make each mecha as strong as each other," he said."The real balance is that we want to make sure each mech is taking a proper tactical position, and make sure that they create synergy as a whole, and then provide a dynamic balance experience to our players."

That certainly calls to mind Overwatch for me, while Kwok's primary inspiration from the mecha side of things is definitely the Gundam series, with a number of models decorating the Seasun conference room the studio head talked to me from. 

That inspiration reflects in Mecha Break's pace of play: it looks slightly slower than Armored Core 6, and definitely nowhere near 2006's blazingly fast AC4, but Mecha Break is still a much faster game than the more sluggish Armored Core 5 or the tactical chunk of the MechWarrior series. With Gundam hero shooter Evolution having been shuttered shortly after launch, there doesn't seem to be anything quite like Mecha Break on the market.

And speaking of things unique on the market, Mecha Break's PvEvP mode sounded genuinely intriguing to me, even as a skeptic of all things battle royale and most things extraction shooter. Kwok described it as involving up to 60 players in a map comparable in size to that of Player Unknown's Battlegrounds. It'll feature that classic battle royale slowly shrinking play field, but also NPC interactions and boss fights.

The real kicker is its extraction mechanic: you'll be able to leave a match early via set escape points, similar to those in extraction shooters like Escape From Tarkov. Kwok presented this as a lower pressure, less competitive way for players to engage with the mode.

Mecha Break's combination of mechs, hero shooter, and battle royale/extraction makes for a heady combination, and while it does not yet have a release date, there's another opportunity to try it out like last month's alpha coming up. Mecha Break's closed beta will run from April 26 to 29, and you can sign up for a chance to check it out via Amazing Seasun's recruitment survey



Читайте также

GitHub удалил более 8500 копий эмулятора Switch от Yuzu по жалобе Nintendo

The first official AI PCs are just about to land but they're not what you're expecting

Minecraft armadillos: how to find and breed these adorable armored animals




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Изменение климата обойдется человечеству в 35 трлн долларов в год

Производственные площадки АО «Желдорреммаш» в апреле посетило более 4700 школьников и студентов

СЛД «Смоленск» филиала «Московский» ООО «ЛокоТех-Сервис» в рамках акции «Неделя без турникетов» посетило 150 учащихся

Продвижение новых песен с высоким результатом