Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Klei's new co-op brawler makes a strong first impression in early access

 Klei's new co-op brawler makes a strong first impression in early access

I like a game that chucks me into the thick of it with minimal preamble: Just beat me up! I'll learn! Klei's new co-op brawler is one of those: You can handwave the NPC welcoming committee who tries to explain the controls and just start swinging a hammer at forest monsters within seconds. My kind of game.

I've only played about an hour of Rotwood, which released on Steam in early access today, but for $11 (even less right now since it's on sale), I'd already recommend it to my friends. They've invested as much in lesser games just to have something new to play in co-op, and I've even been enjoying Rotwood as a solo game.

Rotwood's roguelite structure is typical of contemporary games: In the first biome, you hop between 2.5D forest glades, bashing away at the enemies in each before moving on to the next, which might contain more enemies, a shopkeeper, or a surprise. After clearing a room, you're sometimes rewarded with a new power. These are minor bonuses at first—move faster when you enter a room, shoot a projectile after every three melee attacks—but as in games like Slay the Spire and Risk of Rain, you get more and more OP as you stack on synergistic powers and upgrade them. By the time I reached the first boss, the first heavy attack I used in a room dealt 500 damage to every enemy. 

To complete an area and unlock the next one, you have to fully traverse it in one life, which includes defeating a miniboss and boss, and you only get one health potion to use along the way (unless you find a way to refill it). It's easy to keep the basic bug-vegetable forest enemies at bay by spamming light and heavy attacks, and they generously telegraph their attacks so you can dodge roll out of their way, but you eat a lot of damage when you're hit. It's not extraordinarily difficult, but it only takes a few lapses of attention before you're cooked, and there are unlockable difficulty levels.

When I started to discover combos, I probably made things harder for myself by going for imaginary style points. There's a great attack called "golf swing" where you dodge roll in one direction, and then immediately spin 180-degrees and swing your hammer (the starting weapon) like you're trying to send whatever was behind you moonward. Chaining 15-plus attacks to clear a room with a single string of button presses feels nice.

Except for the "press F8 to send feedback" message at the bottom of the screen, Rotwood doesn't feel especially early accessey—at no point did I encounter a big under construction sign or placeholder asset. I go back and forth on whether I like the muted colors and rounded cartoon forms of Klei's signature art style, but either way it's distinctive and readable, and I like that the customizable player characters are cute without being cutesy. 

(Image credit: Klei Entertainment)

Where it seems like Rotwood's unfinishedness will present itself most acutely is in its length, but it's hardly just a prototype. Rotwood's early access version includes four biomes, with mini-bosses and bosses, and four weapon classes. Klei estimates that mastering those presently available weapons and locations will take "10-25 hours."

More of everything will be added throughout Rotwood's one-to-two year early access period, says Klei, and the developer will also increase Rotwood's price as it makes those additions. Rotwood is currently $11/£9.29, and has been slightly discounted on Steam for the launch. 

I tend not to go in for early access games—why not let everyone else do the beta testing and just get the 1.0 version when it's ready?—but Rotwood is made to be replayed, so it's the sort of game I could see filling up on now, and then coming back to in a year or two when there's more stuff.



Читайте также

I'm so annoyed that they're calling the new hobbit game 'A The Lord of the Rings Game'

Gray Zone Warfare players can now change factions so they can team up with their friends

Don't say Manor Lords was made by a 'solo developer,' argues competing city builder maker: 'The team size on it is maybe even larger than ours'




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

В Москве и Подмосковье ударили первые майские заморозки

Вадим Арутюнов и его книга «Записки странствующего армянина»

Форум Доноров представил результаты первой лаборатории проекта «Музеи и меценаты»

Диетолог Макиша: витамин К в ряде случаев может привести к образованию тромбов