Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Manor Lords' dev asks players: Should its supply mechanic be changed?

 Manor Lords' dev asks players: Should its supply mechanic be changed?

Greg Styczeń, the solo developer of smash hit survival citybuilder Manor Lords, needs your help. Specifically, he needs your help deciding whether to adjust the game's supply-and-demand system.

The issue is that when Manor Lords was first made available to critics and YouTubers pre-release, the feedback was that trade was "OP" and it was too easy "to just sell one type of good and make your town uber rich that way", as Styczeń explained on the Manor Lords Discord server. He added a tweak to the system that punished flooding the market with just one good so that "basically if you start selling one type of item a lot, its price will keep falling until the exports stop completely. Same for the opposite, if you keep massively importing some type of good, its price will rise and it will become very expensive."

It's a fix that punishes the playstyle favored by our own Christopher Livingston in games like this. As Chris wrote, "Unfortunately for thousands of tiny citizens in numerous survival city builders I've played over the years, I'm not great at keeping a lot of balls in the air. My usual strategy, then, is to focus on one big ball: I build and manage my city with the goal of massively over-producing a single product or resource, then sell 100% of that resource to traders and use the money to buy all the other balls (food, clothes, livestock, etc.) I need to keep my people alive."

Styczeń isn't completely sold on the fix, however, and went on to say that, "I was never quite sure about it since I thought specializing regions in producing certain goods is how the game should be played. There are other possible ways to make sure players have what to spend their fortunes on in future builds. But of course there is a risk players just won't have to build production chains at all if they can basically import everything without any consequence, possibly not having to interact with certain gameplay mechanics at all."

And that's why this post is in the server's #votes channel and ends with three options for players to choose from, based on whether they want the global market supply mechanic to be A) Kept as is; B) Kept but tuned down cause it's too harsh; or C) Removed. At the moment "B) Kept but tuned down cause it's too harsh" is winning by a handy margin with over 12,000 votes. The closest rival, "A) Kept as is", has just over 2,000 votes, while "C) Removed" has only 415 votes. 

You could try jumping in to sway things yourself, but it seems like things are pretty settled already and the market supply mechanic will be retuned rather than done away with altogether.



Читайте также

Monkey Island creator Ron Gilbert's next game is 'classic Zelda meets Diablo meets Thimbleweed Park'

For the first time in 10 years, this brutal survival game will let you avoid permadeath

Результаты продаж Helldivers II и новые подробности о Star Wars: Outlaws

Москва

Звезды спорта. Кто они такие и почему их так называют?

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Эксперт Президентской академии в Санкт-Петербурге о роли несырьевого экспорта в российской экономике

Новая попытка азербайджанских вандалов исламизировать армянское культурное наследие в оккупированном Шуши

Армяне России поддерживают движение «Тавуш во имя Родины»

Дмитрий Бикбаев готовит премьеру театрального проекта, основанного на личных переживаниях