Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Baldur's Gate 3 dev spills the secret sauce: Players love finding a place, then 'ending up 2 hours and 3 puzzles later in a sacrificial chamber of a cult that murders giraffes'

 Baldur's Gate 3 dev spills the secret sauce: Players love finding a place, then 'ending up 2 hours and 3 puzzles later in a sacrificial chamber of a cult that murders giraffes'

Baldur's Gate 3 is a Larian Studios game, and boy howdy are those things dense—as CRPGs tend to be. A far cry from the open-world RPGs saturated with merry little tasks that succeeded them, most CRPGs put you in a large-ish area that's utterly rammed with stuff. Dungeons, quests, dialogue, sewers—on average a CRPG's world is smaller, but by Mystra is it full.

That's a sentiment echoed by worldbuilding director at Larian Studios Farhang Namdar, who spoke with our friends over at PLAY Magazine recently. In the interview, Namdar says Baldur's Gate 3 isn't "really an open world game in the modern sense. It’s more of a curated open world."

This, Namdar says, is down to what he calls "one of the old Larian creeds", holding up the game's titular city of Baldur's Gate as a prime example. "Every building needs a story, a secret, a cellar—preferably also a little garden, but in Baldur’s Gate [gardens] didn’t make a lot of sense."

I experienced plenty of this firsthand during my playthroughs, and the city of Baldur's Gate definitely surprised me the most. Every place you can enter has something going on, and despite nearly completing the game three times at this point, I'm still watching players turn over stones that I'd completely missed.

Act 3 spoilers incoming: Two recent examples skim off the top of my dome as I write this. Firstly, you can straight-up find Enver Gortash's parents in a house somewhere, just… hanging out. A little mind-controlled, but very much alive and accessible. Secondly, there's a touching tribute to a fan's father tucked away in a humble home I completely missed. I never saw these dang places, and I felt like I was pretty thorough, but here we are.

This kind of densely-packed design (which has a habit of also 'yes-anding' the players down a rabbit hole of questlines) is all on purpose too, says Namdar. "Players love walking into a seemingly innocent apothecary and ending up two hours and three puzzles later in a sacrificial chamber of a cult that murders giraffes."

I myself am always gonna prefer a smaller, yet content-rich world—even if there is a part of me that likes the mindless flow of Ubisoft-adjacent checklist design. It's something Larian is particularly good at, and whatever the studio decides to do next, I'm looking forward to a fresh new city full of giraffe doomers.



Читайте также

Randy Pitchford is 'a hit maker,' says Take-Two CEO: 'We've already identified many potential growth opportunities for the Borderlands series'

Grand Theft Auto 6 release window narrowed to fall 2025, but there's still no PC launch date confirmed

Take-Two CEO says he's 'not trying to be cute or difficult' with vague answers about the fate of the Kerbal and OlliOlli studios, but is kind of being cute and difficult




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Актер из «Папиных дочек» пропал в Москве

Разделение изотопа

В Парке Горького вновь пройдет Московский детский фестиваль искусств «НЕБО»

Кандидат в депутаты Шаламов Руслан награжден медалью