Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Point-and-click horror Tales from Candleforth is the escape room equivalent of your childhood nightmares

 Point-and-click horror Tales from Candleforth is the escape room equivalent of your childhood nightmares

Puzzle-solving point-and-click game Tales from Candleforth appears to tell a story stripped straight from a Grimm fairytale, but as you progress through its story and begin to unravel the truth, a far darker and more graphic tale unfolds. For fans of games like Little Nightmares, Bramble: The Mountain King, and Sally Face, Candleforth will feel familiar with its ability to tap into fears you would've had as a child. The story that unfolds will stick with you long after you finish the final chapter. 

When your grandmother suddenly goes missing, you—as the intuitive and strong-willed yet still uncertain Sarah—decide to take it upon yourself to find her. Clues found in her room suggest that she is still alive, which is all the motivation you need to start sniffing around to see what else you can find—suddenly you're unravelling a world of occultism and horror. What starts as a twisted yet whimsical adventure suddenly churns itself into a dark, inescapable reflection of what would've petrified me as a child—towering figures with pointed fangs and dark forests that make you feel completely isolated. And yet I felt obligated to keep pushing through to try and find my missing grandmother.

In true point-and-click fashion, interacting with the environment is essential to your progression, and here Candleforth doesn't hold your hand—it's captivating because you're left to figure things out yourself. There are a lot of sequences that rely on you remembering symbols. Tiny engravings on the corner of frames that are used to unlock a box in a separate section of the room, or clues scrawled on a note that reference the order of a potion-brewing minigame. Of course, you can access your inventory and re-read any notes you've found, but you have to put real faith into your memory (or keep a notepad to hand) or you'll be retracting your steps. 

This lack of guidance may be frustrating at first, and I definitely felt like certain sections were impossibly difficult because I had missed a clue or not interacted with an area of a room yet. But it does reflect how the protagonist would be feeling. She's been left to her own devices with only the clues you're also reading for the first time to guide her. The further you delve into Tales from Candleforth, the more you start to think outside of the box to solve its puzzles. Every small symbol you find feels worth remembering, and while a lot of this is used to trick you or throw you off the scent of its mysteries, this does help the sense of satisfaction that comes when you finally work out the labyrinth of puzzles ahead. 

However, the feeling of satisfaction I got from completing challenging tasks was quickly reduced to nothing due to how bleak Tales from Candleforth becomes. Someone always gets punished for your actions, undermining any sense of achievement at successfully solving a puzzle. There's never enough time to understand whether or not this was deserved since you don't get to develop relationships with any of the characters you find, such as the flower-headed opera singer or the overworked book writer. You simply come across them, and have to sacrifice them to progress through the story—the pleasure of a job well done is replaced with a looming sense of guilt since I never really understood why I had to make sacrifices in the first place. 

But even though I walked away feeling unsatisfied with my actions and the fact that there was nothing I could do to rectify it, that's what Tales from Candleforth aims to capture. You're not supposed to feel like the good guy, but rather question whether or not you've been the villain all along since you've been so willing to take down others to get what you want. There's no sense of winning despite all your efforts, and all it took was a trek through a nightmarish landscape to realise that. However, despite how hard it tests you and tries to scare you through its ominous character and environment design, Candleforth sinks its hooks into you and fans of folk horror will find a lot to love about it and wish that there were more pages to turn and chapters to complete. 



Читайте также

Here are the World of Warcraft Cataclysm maps for each zone

Создатели Assassin's Creed Shadows рассказали о главных героях в новом видео

Hideo Kojima goes mad for the new Mad Max, says George Miller 'is my God, and the saga that he tells is my Bible'

Москва

Кто создает «креативный код» страны?

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

В Парке Горького вновь пройдет Московский детский фестиваль искусств «НЕБО»

Вендор технологических решений DатаРу перешел на сервис кадрового ЭДО от HRlink

Шапки женские вязаные на Wildberries, 2024 — новый цвет от 392 руб. (модель 466)

РОССИЯ И КИТАЙ: В МИРЕ ВОЗМОЖНА ГЕГЕМОНИЯ ЛИШЬ ИНТЕРЕСА НАРОДА, ЗАКОНА, ИСТИНЫ И СПРАВЕДЛИВОСТИ.