Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

If you're struggling with Hades 2's small changes, don't worry—they'll click

 If you're struggling with Hades 2's small changes, don't worry—they'll click

Plenty of things in Hades 2 are similar to things from the original. Your hangout pals still include a dominatrix-coded rival who gets in your way, a fit sadboy, and a ghost whose nickname starts with D and turns out to be a significant character from myth. Mechanically there's plenty that feels familiar too. You can dash out of danger then dash-attack back in, switch between ranged and melee builds as your weapons and boons align, and avoid standing in the red circle where a boss is about to make a magic explosion happen.

That familiarity tripped me up at first, because there are some subtle but significant differences between how the two play. For starters, new protagonist Melinoë's movement and combat style is much more deliberate than her brother Zag's crackhead zippiness. Once you unlock Greater Reflex in the first Hades he becomes a dedicated multi-dash dude, but Melinoë doesn't have that option—if you dash away from trouble only to land in more, you can't just dash again with your middle finger extended, which is how I imagine Zagreus does it.

Instead, in Hades 2 you can sprint by holding down the spacebar after a dash. It's not a huge boost to your speed at first, but you can improve that with the arcana and boons. Combine the 25% sprint boost from an upgraded arcana card with the Hephaestus boon that gives you an extra 50% speed and you'll be running around like the Flash.

Still, there's a wind-up to Melinoë's animations that takes a while to get used to. Even with Vsync turned off there's a noticeable moment's pause, a green flash of magic that goes off before you commit to dashing and before the invincibility frames kick in. I got hit a lot because I was so used to Zag's instant dashes, but in Hades 2 you have to think faster and pay closer attention to the way enemies telegraph their intent.

Hecate lives up to her role as your teacher in this regard. She spins like a top before setting off her big circular area-of-effect spell, and Amelia Tyler grunts with effort before each launch of those green waves and taunts you before casting the curse that turns you into a sheep. (The secret with that, by the way, is to dash into it rather than away. Its subsequent change of direction gives enough time for your dash to recharge so you can repeat the move several times, after which it fades.) 

(Image credit: Supergiant)

Finally, Hecate's bullet-hades attack is there to teach you why sprinting is so important. She's the first of several bosses who need to be lapped while damage effects circle them clockwise, climaxing with the second phase of the fight against Chronos. The titan of time fights you on a literal clock whose burning hands chase you around its face as they tick down.

Melinoë's cast, activated by pressing Q, is another vital move because it lets you crowd-control. Though its precise effect changes based on your loadout, most of the time it's there to freeze anyone who steps into it, letting you drop the thing as you back away then blatter enemies while they're stuck in it. That's especially important with the Moonstone Axe, whose mega damage is balanced by its powerful slowness—especially the last hit in the combo, which takes so long to land you could get pizza delivered while you wait.

(Image credit: Supergiant)

The weapon that really emphasizes the difference between the two games is the Umbral Flames. This pair of torches felt like the worst weapon of all when I first tried it, firing out dinky little balls of light that do fuck-all damage. And yet, this was the weapon I got my first clears of both the current final bosses with. (He said, trying not to spoil things.) 

The Umbral Flames are the first purely ranged weapon you unlock, with the right-click special attack an orbiting orb that spins around wherever you drop it. Instead of needing to dash in to take your swings, you can concentrate on moving between areas of safe ground, whether behind obstacles or in the spots a boss isn't about to set on fire, timing your attacks in between. It takes longer to chip away their health, but you spend more time getting used to their patterns. Even after Hecate, Hades 2 keeps trying to teach you how to play it if you let it.

(Image credit: Supergiant)

At first I was put off by these differences between the two games, but now it's become so natural that when I fired up the first to compare I found myself trying to sprint and annoyed by its absence. Where Hades was happy for you to flit around like a bat on amphetamines, Hades 2 wants you to move more deliberately, to pay more attention to timing.

Which makes sense, when you think about it. This is a game where your literal objective is to kill time, after all.



Читайте также

Purrfect Cats 1.3.1

Today's Wordle answer for Monday, May 20

Опоздуны: игры, в которых обучаться новым приемам приходится на ходу




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

«СВЯТОЙ ЛЕНИН» помогает В.В. Путину улучшить либо отменить налоги в обществе.

Азербайджанцев оправдали за убийство спортсмена Евгения Кушнира в Самарской области. Делом заинтересовался глава Следкома РФ А. Бастрыкин

Эксперт Президентской академии в Санкт-Петербурге о допфинансировании на модернизацию и строительство школ в регионах

В Петербурге и Москве появятся аналоги советских «Березок»