Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Leximan taught me that I could be the best wizard in the world as long as I could get over one thing—basic spelling

As a writer, words and I basically go hand in hand. It's like bread and butter, or salt and pepper. You don't have one without the other. So, it's not really surprising that Leximan, a magic-based 2D puzzle game that requires you to string together words to cast spells and solve puzzles, piqued my interest. As a lost child in search of some help in a new world, I began my journey with nothing but a book tucked under my arm. What then continued to play out was nothing short of a chaotic adventure embedded with hilarious Undertale-esque dialogue.

However, as excited as I was to start my magical journey, I very quickly learnt that I am not the most responsible of wizards. Each time you interact with a character, you're given a selection of dialogue options which help personalise the experience. As is tradition, I went with the most sarcastic, ridiculous responses available with nothing but self-satisfaction fuelling the decision. However, even though these options were funny to me in the moment, I couldn't help but feel like exiling my character to a shadowy basement after I made too much mess and spawned one too many demons stung a little.

Because of how fun these character interactions were, and how much thought had been put into creating such an eclectic cast, I wanted to make sure I spoke to everyone I possibly could. Usually, in a game littered with characters, I waste no time with small talk. If you aren't going to offer me anything of substance, or you don't look like the type of character to generously gift me a helpful item, there's a high chance I will just walk past you. Not so in Leximan. Even though the character design is simple (after all they are just made up of a few black and white squares on the screen), each one I spoke to had such a personality it felt like a waste to not chat with them. 

The most important character interactions, though, ended with a fight. Luckily, combat is where Leximan shines. Each time you meet a character who isn't super stoked to encounter the chaotic wizard, you'll need to pick letters or halves of words floating around at the bottom of the screen. These are randomised per round, so you won't have a huge variety but it's still fun to play around with. 

Once you've strung together a word from these premeditated letters, you'll be able to cast a spell tied to that word and see how it damages your opponent. Things like fire will have you hurtling fireballs or setting your opponent alight, but you don't exclusively have to cause damage directly. You'll also be able to conjure items like grenades and missiles to do your bidding for you. 

Given how limited the letters and word fragments you're given are, I found it pretty easy to find amusing ways to manipulate them and try to push Leximan to its limits in terms of what I could cast. But despite my desperate efforts at being quick-witted, the team behind the game was always one step ahead. I swear, every word I pulled together—thinking I was hilarious for even trying—already had a result behind it. Even when I frustratedly mashed together letters knowing that it didn't make sense, Leximan was prepared with a patronising message saying something like I tried my best but better luck next time. 

After getting this response one too many times, my drive to keep producing ridiculous responses slowly faded. Eventually, I found myself relying on simpler responses too much. 

I became something of a pyromaniac, casting some form of fireball whenever I could. Or, going so far as casting a battery of magic missiles to quickly put a stop to whatever fight I found myself in. But regardless of how often I was using the same spell, putting them  together by spelling them out myself never lost its charm. Basically, if there's something that Leximan has taught me, I need to learn more words. As a reward, I'll get to cast cool new spells against my enemies. But until then, I won't stray from using the same sequence of fire, and then missiles to oppose whoever is stopping me from becoming the greatest wizard of all time. 



Читайте также

Изометрический экшен Mighty Calico про кота-пирата вышел на iOS и Android

Топ-20 новых фич в iOS 18: решение уравнений, удаление рекламы и отслеживание взгляда

Rise of Eros 3.0.200

Москва

Ислам Махачев сразится с Касинтурой в серии буллиталити

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Говорит Земля! Comedy Radio зазвучит в сатирической комедии

«Граф Монте-Кристо» выходит в России при поддержке Relax FM

Радио – всегда локальное медиа

8 и 9 октября в Петербурге выступит Большой симфонический оркестр имени П.И. Чайковского