Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Nvidia's new partnership with MediaTek has just killed the module which made G-Sync monitors so damned expensive

Nvidia has announced it has partnered with MediaTek to produce a scaler chip for gaming monitors, that has the full G-Sync feature set built-in. Rather than having to use a separate G-Sync module, display vendors can now use this single chip to bring Nvidia's variable refresh rate system to more products.

In 2013, Nvidia launched G-Sync, a system that allows monitors to vary the refresh rate so that when the GPU has finished rendering a frame, the display can instantly display it instead of having to wait. In that situation, there's a risk of the frame being swapped during the display process, resulting in a 'tear' across the screen.

VRR also greatly reduces any stuttering induced by differences between the display's refresh rate and a game's frame rate.

G-Sync isn't the only variable refresh rate (VRR) technology though, as DisplayPort 1.2 or newer, and HDMI 2.1 both feature it. AMD also has a VRR system called FreeSync, which is based on the DisplayPort version, though it has been substantially improved since it first appeared in 2015.

FreeSync doesn't require any additional hardware inside the monitor, just that the display has to be able to adjust its refresh rate over a given range (e.g. between 30 Hz and 144 Hz). However, if a monitor manufacturer wants to offer full G-Sync support, it needs to purchase and fit a separate add-in board, with Nvidia's G-Sync chip and a little bit of RAM.

That adds to the bill of materials and since FreeSync is also royalty-free, vendors such as Asus, Acer, Gigabyte, MSI, et al have preferred to go with AMD's system (especially since it works with AMD, Intel, and Nvidia GPUs).

Hence why Nvidia has teamed up with MediaTek to produce a scaler chip, with the full G-Sync feature set built into it, including the latest Pulsar technology—this is a system to reduce motion blur, keeping small details as clear as possible, even when whipping the camera about in a game.

Three vendors—Acer, AOC, and Asus—have already announced some gaming monitors that will use the chip. They're all 27-inch, 1440p gaming monitors with a maximum refresh rate of 360 Hz.

Image 1 of 4

(Image credit: Nvidia)
Image 2 of 4

(Image credit: Nvidia)
Image 3 of 4

(Image credit: Nvidia)
Image 4 of 4

(Image credit: Nvidia)

There's no word on how expensive the Predator XB273U F5, Agon Pro AG276QS2, and ROG Swift PG27AQNR will be, or when they will be available to buy, though I should imagine that an announcement will be made soon enough.

The more important question to ask, regardless of the price tag, is "Why should I buy a G-Sync monitor instead of a FreeSync one?" On paper, there's little to separate the two technologies and it comes down to the individual application of each one in a gaming monitor.

A display that supports G-Sync Ultimate will meet a certain level of hardware capabilities, whereas you're not necessarily guaranteed that with a standard FreeSync one. AMD does have FreeSync Premium, with higher specifications and more features than the original FreeSync, though.

Screen queens

(Image credit: Future)

Best gaming monitor: Pixel-perfect panels for your PC.
Best high refresh rate monitor: Screaming quick.
Best 4K monitor for gaming: When only high-res will do.
Best 4K TV for gaming: Big-screen 4K gaming.

While you might think that having a GeForce RTX graphics card requires you to be using a G-Sync gaming monitor, the reality is far from being that specific. Nvidia has a list of monitors that it certifies as having G-Sync Ultimate or standard G-Sync features, or just being G-Sync Compatible (i.e. it's a FreeSync monitor but it will work with Nvidia GPUs).

That said, G-Sync Ultimate monitors do have a very wide VRR range, typically from 1 Hz up to the monitor's maximum refresh rate, whereas G-Sync Compatible displays have a narrower range, e.g. 48 Hz to 144 Hz. With those monitors, if a game's frame rate drops below the lowest value in the VRR range, it might activate blur reduction, LFC (Low Framerate Compensation), or simply double the refresh rate to keep things in the VRR range.

With these new MediaTek G-Sync equipped monitors, you should get the complete G-Sync Ultimate features without the big cost of having to pay for the additional G-Sync module. How all of this pans out in the real world… well, we'll let you know when we get one in for review!



Читайте также

Gamesblender № 691: игроки против PS5 Pro, «прорыв» в мобильном гейминге от Apple и Doom-голограмма

Flappy Bird возвращается!.. Как бы

Control 2 isn't affected by the collapse of Annapurna Interactive because the deal was signed by the other Annapurna




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Мужчинам раскрыли неочевидные симптомы опасного заболевания

Прогноз погоды: в Москве продолжается аномальная жара, а в Сибирь пришла осень

Аудио возможности для Поэтов и Писателей.

Советский боксер, мастер спорта СССР по боксу Юрий Гусаков в 1987 одержал сокрушительную победу на открытом чемпионате Республик Средней Азии, Казахстана и городов РСФСР в г. Фрунзе на турнире кл. «А»