Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

With Indiana Jones and the Great Circle, MachineGames is taking inspiration less from Uncharted and more from The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay: 'We've been going back a little bit into the history of our own'

The irony of making an Indiana Jones game in the year 2024 is that, inevitably, you're going to be compared to Tomb Raider and Uncharted, two series that were themselves heavily influenced by the Indiana Jones movies. And for sure there are elements of Indiana Jones and the Great Circle's Gamescom presentation—recently shown to press ahead of its appearance to the public on the conference's show floor—that will be familiar to action adventure fans. For instance, yes, there is a puzzle that involves rotating mirrors in order to redirect beams of light.

But there's another—and for me, more interesting—point of reference for The Great Circle. It's found in MachineGames' past, back when its founders were still part of Starbreeze Studios. "We've been going back a little bit into the history of our own," says game director Jerk Gustafsson in a group Q&A. "You play the game in first-person—it's the primary perspective that you play in—but we do combine this with third-person, so very similar to what we did back in the days with the Riddick games and The Darkness game. And also similar to those games, which were the first games we did that really put a lot of focus on character building and the story combined with exploration in gameplay, that is something we pushed really hard here."

(Image credit: Bethesda)

That history certainly shines through in the combat, which is primarily melee based. In a one-on-one brawl it's a series of dodges, parries and counter-punches that all come together through animations that look satisfyingly weighty. But as you'll most likely be dealing with a few guards at once, you've got some extra tools at your disposal too. Indy's whip is used both for traversal and combat—in one scene, set outside the Great Sphinx of Giza, he swings into the fray before flinging the whip at a guard to make him stumble before turning to deal with another. After a quick brawl, Indy pulls out his revolver to quickly dispatch the third and final guard.

As with Wolfenstein before it, though, stealth is also an option. In another section, Indy grabs a bottle lying on the ground, throwing it at a distant wall to distract a guard. Picking up a hammer, he then sneaks up to another for an instant takedown. "We want the player to really feel like they can take on different obstacles or challenges in many different ways," says Gustafsson.

"Stealth is definitely part of that—yes, you can also hide bodies—but also … very intensive hand-to-hand fist fights, which we have been putting a lot of effort into. And that combined also with the whip, which adds another element to the game. So overall all of these tools and different styles of gameplay will provide a mix to play around with."

(Image credit: Bethesda)

Structurally, I'm also interested in how open The Great Circle's levels will be. I went in expecting a mostly linear affair, but MachineGames is teasing exploration and side missions as a major element of the game. "We do have these more story-driven, linear levels that we mix up with more open areas that really push exploration and that sense of discovery," says Gustafsson. "There's a lot of extra content—or side content—in this game too. We have focused quite a lot to make sure everything you do in the game contributes to this overarching storyline, but these types of areas we have that let you explore and find things on your own is very much optional as well."

It's an intriguing prospect. Typically these matinee inspired action adventures drag you along from cinematic mishap to action set piece, stopping occasionally for a big puzzle or a fight. And to be clear, this also seems to be the case with The Great Circle—it's a formula that works, after all. But the prospect of being set loose in historical locations, given a bit more freedom to step away from the rollercoaster and choose a less deterministic approach is exciting.

The question for me then is how that balance shakes out—how well MachineGames manages to balance its own history with the conventions of a modern action adventure. It's trying to fit a lot in: puzzles, combat, exploration, story, side missions, and even a disguise system to slip past enemies undetected. If it all comes together, though, we could be looking at another classic from a team that—20 years ago—brought us one of the most beloved film tie-in games of all time.



Читайте также

Intel's Arc graphics cards have made their first appearance in the Steam hardware survey just as I'm getting genuinely excited about the new Battlemage B580 card

Нервов не хватит: самые напряженные игры на ПК

If the rumour that AMD's RDNA 4 GPU is 45% faster in ray tracing than a 7900 XTX and on par with an RTX 4080 Super in raster is true I'm buying six of 'em




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

В Азербайджане прошел третий, завершающий этап проекта «Русский язык: читаем, слушаем, смотрим в странах СНГ»

Ольга Любимова провела совещание по вопросам охраны объектов культурного наследия

На Воробьевых горах открылась фотовыставка «Без барьеров»

В Азербайджане прошел третий, завершающий этап проекта «Русский язык: читаем, слушаем, смотрим в странах СНГ»