Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

The creators of Blasphemous are making a real-time tactics game about escaping from a haunted Spanish monastery

Blasphemous creator The Game Kitchen revealed a brand new title at last night's Future Game Show, and while it's a very different beast from the studio's challenging 2D soulslikes, it does carry over the team's fascination with Catholic imagery and doctrine. The Stone of Madness is a real-time tactics game in the vein of Shadow Tactics and Desperados 3, but set in a haunted 18th Century Jesuit monastery which you must escape from before your ragtag team of talented prisoners all go insane.

The Stone of Madness puts players in control of five different characters, all of whom are trapped in said monastery located deep in the Pyrenees. As with other real-time tactics games, each character has a different set of skills that, according to the game's Steam page, let them "cast spells, assassinate targets, distract enemies" among other things. You'll be able to swap between characters at will to evade the monastery's guards, and solve puzzles.

Yet while mechanically similar to games like Shadow Tactics, it sounds like the Stone of Madness will be structurally quite different from Mimimi's games. The monastery will be a single, open space that you'll gradually peel back the layers of. Conditions within the monastery also change depending on the time of day. During daytime, you'll be able to explore semi-freely, although there will be restricted areas where guards will punish you if you're caught snooping. At night, however, things take a supernatural turn, with ghosts as well as guards roaming the monastery's cloistered hallways. This makes sneaking around at night much more dangerous, although with that apparently comes the potential for greater rewards.

(Image credit: The Game Kitchen)

This paranormal element also plays a key role in The Stone of Madness' other differentiating feature. Your crew of prisoners may be skilled, but they're also psychologically traumatised, with each having a set of negative traits alongside their unique skills. These psychological traumas can be triggered by various events and circumstances, which will further impact that character's sanity.

Frankly, it sounds rad as heck. I had my issues with the Blasphemous games (some of the platforming could be pretty iffy) but I loved their worlds and art direction, so I'm extremely up for The Game Kitchen bringing those talents to a different genre. As you can already see in the above trailer, The Stone of Madness is no slouch in this department. The isometric art and character animations are really striking and distinctive. The developers say the game's visuals are inspired by the works of Goya, which, of course they are. I'm also keen to see how The Game Kitchen delves back into the wilder fringes of Catholicism, something the Blasphemous games likewise excelled at.

There's no hard release date for The Stone of Madness yet, but Steam lists it as coming out in 2025. Between this and the upcoming Commandos: Origins, I'm glad the real-time-tactics genre is continuing to sneak new titles onto my PC despite the sad closure of Mimimi Games last year.



Читайте также

PlayStation co-CEO spits out a bizarre prediction about the future of AI and gaming—one I pray never happens

Astarion voice actor Neil Newbon offered Fallout: London modders free work, but they accidentally left him on read for nearly 2 years

If the rumour that AMD's RDNA 4 GPU is 45% faster in ray tracing than a 7900 XTX and on par with an RTX 4080 Super in raster is true I'm buying six of 'em




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

В Азербайджане прошел третий, завершающий этап проекта «Русский язык: читаем, слушаем, смотрим в странах СНГ»

На Воробьевых горах открылась фотовыставка «Без барьеров»

В Азербайджане прошел третий, завершающий этап проекта «Русский язык: читаем, слушаем, смотрим в странах СНГ»

В Азербайджане прошел третий, завершающий этап проекта «Русский язык: читаем, слушаем, смотрим в странах СНГ»