Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Asked about SAG-AFTRA's strike for better AI protections, Amazon Games Boss claims AI 'has nothing to do with taking work away' from actors because 'for games, we don't really have acting'

Amazon Games CEO Christoph Hartmann was interviewed by IGN this week, and he said several interesting things. He revealed that the upcoming Lord of the Rings MMO was "still early" in development, and commented on how "the bar is so high" for doing a new Tomb Raider game. But his most startling statement came on the subject of using generative AI in the games industry, leading him to claim that "for games, we don't really have acting".

As noticed by GamesRadar, Hartmann was asked about his insights into the status of the games industry right now, to which he responded how he hoped that generative AI might "shorten the life cycle" of game development. "I think game development takes way too long, like five years per game," he said . "It just means basically, everything will be lucky shots and hopefully AI will help us to streamline processes so hand-done work will go fast."

All of which are fair statements, although the extent to which AI will help to solve the problem is highly debatable. In response, IGN asked Hartmann if he had been monitoring the SAG-AFTRA voice actors' strike, which was called last month for "fair compensation and the right of informed consent for the AI use of [actors'] faces, voices and bodies" in the words of SAG-AFTRA national executive director Duncan Crabtree-Ireland.

Hartmann seemed to understand the sensitivity of this topic. "I have got to be careful," he said. "Because we are a big company and have to deal with all those organisations, so I don't want to get in the middle of it." Then he proceeded to state that "When we talk about AI, first of all, hopefully it will help us to have new gameplay ideas, which has nothing to do with taking work away from anyone. And especially for games, we don't really have acting… The majority of the team sits in programming and that's not going to go away because that's all about innovation." 

The news that video games don't have acting will surely come as a shock to SAG-AFTRA's 2,500 video game performers, and the 160,000 SAG-AFTRA members who have refused to work on video games produced by the industry's major developers in support of those performers. Indeed, one could argue that acting has been an essential part of the industry for years, and is more central to video games now than it ever has been before. Games like Baldur's Gate 3, The Last of Us, and Final Fantasy 16 (which is coming to PC soon) all feature stunning performances that elevate the stories those games tell. Baldur's Gate 3 in particular has broken new ground in the relationship between acting, narrative, and game design. You might even call it innovative.

After voicing his opinion on AI and acting, Hartmann went on to discuss other areas where he thinks AI will "help" game development, which he says is mainly in "the boring parts" such as localisation. "It's just going to make us translate our games into more languages. Which is great for gamers, because there's countries which maybe not everyone speaks perfect English and they would love to have [it] in a local language." Although AI can provide broadly accurate translations quickly, it's worth noting that localisation is a much more involved process than, for example, finding out how to say "Which way to the library?" in French. It involves translation of a lot of nuanced narrative and dialogue, which may include situationally and culturally contextual jokes and references that require an acute understanding of both languages.

Hartmann concluded his thoughts on AI by saying "I don't believe any technology can replace human creativity and uniqueness" because "I don't think it will be able to translate those unique things into fresh ideas." It's certainly true that generative AI can't come up with its own ideas. It's equally true that everybody has ideas, and what separates ideas from great art is talent and hard work, rather than asking a machine to do that hard work for you. This, incidentally, happens to be what SAG-AFTRA wants its members to be fairly compensated for.



Читайте также

Состоялся релиз мобильной версии Bounty of One: Premium от Erabit Studios

Daiblos Core: Вышла новая аниме-гача с девушками в откровенных нарядах (промокоды внутри)

Shure MV7+ podcast microphone review

Москва

Федерация фитнес-аэробики России открывает сезон школьного спорта

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Поиграем с пользой для ума! Веснушка и Кипятоша в «ДУМАЙ Кидс»

Венеры, деревня, дизайн: краткий гид по ярмарке молодого искусства blazar

Наталья Сергунина анонсировала форум «Облачные города»

В Подмосковье сотрудники Росгвардии задержали подозреваемого в причинении женщине тяжких телесных повреждений, повлекших смерть