Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

I'm glad WoW: The War Within players are having a ball with their hero talents, but I had to cobble together an ugly custom UI just to feel something on my Rogue

By now, it's no secret that WoW's Rogues have received the short end of the shiv when it comes to hero talents—not necessarily in terms of mechanics (although the Trickster's capstone locking you out of your other abilities is an interesting choice). Rather, it's the flavour that just isn't spicy enough.

For context, my main character is an Outlaw rogue—it's my favourite spec by far. It's twitchy and fast, reactive in every sense of the word, and has precious little to manage in terms of cooldowns. Instead, I often feel like I'm behind the wheel of a car with no brakes and a whack-a-mole machine in place of a steering wheel, cramming as many Between the Eyes as I can into my Vanish windows.

In The War Within, I've actually had very few problems with the core experience of my class. The dopamine hit of landing three consecutive maxed-out gunshots thanks to some lucky procs rivals the most heart-stopping energy drink. When it comes to my chosen Hero talent tree, the Fatebound, however—you barely notice it.

While PC Gamer's own Fraser Brown has been having a blast on his death knight, stomping about on his charger and summoning a legion of horsemen, I've been relegated to flipping a coin. The Fatebound's core mechanic is that, every time you execute a finishing move, your character goes gambling.

Coming up heads gives you a damage buff, while tails does a burst of damage—both of which stack with consecutive flips. For example, heads nets you a 10% damage buff, plus an additional 2% every time you flip heads after that. These stacking bonuses reset when your coin comes up on the other side.

This is entirely passive and, considering how busy Outlaw is already, I don't actually mind that. Unless you're squinting at your buffs, though, you aren't actually going to be able to tell what's going on under the hood. The animations for the coin flips see your rogue cough up cash like Sonic the Hedgehog stubbing his toe, but the results mostly blend into the flurry of gunpowder, blades, and swirlies in your average dungeon run.

Which is a shame, because now that I've got this silly little Weakaura (a highly-programmable custom interface mod that can do almost anything with a little tinker) set up, I'm actually having a good time. Introducing the Coin-o-Meter, my ugliest child:

(Image credit: Blizzard Entertainment)

Don't worry about the pirate flag, I'll explain that in a moment.

What my duct-tape Weakaura does is give me a clear, visual indicator of how many coin stacks I have, what I've landed on and—not pictured above—a number showing either my heads' damage boosts or my tails flip's explosion damage (ripped directly from the combat log). The higher my stack, the luckier I know I'm getting.

The pirate flag appears whenever I hit seven coin tosses in a row and enter my "lucky coin" state—a 7% boost to my agility or, if I already have it, an explosion. I've set up Weakauras to do a little 'tah-dah' noise whenever this happens which, as I'm writing this, feels a little like putting candles in your own birthday cake because no one came to the party. Cue the saddest pirate yaargh ever.

This has massively improved my enjoyment of my rogue's Hero talents. In terms of mechanics, the Fatebound's steady ramp is actually quite noticeable. When you've got a stack of seven tails and a lucky coin in your pocket, you start pumping out some truly silly numbers—which works extremely well with the Outlaw spec's frantic and bursty vibes.

The fact, however, that I'm only noticing this after scraping this offence to modern UI design together? It feels like a bullseye on the Fatebound rogue's core design issue: Feedback. The moment you clearly and concisely tell the player just how fortunate they're getting, it works marvellously. The issue lies in the presentation more than the core chassis.

It also has me thinking a lot about FF14's job gauges—bespoke UI elements that keep track of everything from attack speed buffs to combos. While it's neat that WoW is modular enough to let players cobble their own ones together, I can't help but wonder if that's a system Blizzard could stand to support on their own, rather than relying on modders to do it.

Anyway—it's an otherwise minor gripe for an expansion launch I'm otherwise having a great time with. I'll be returning to my reflex-testing serotonin rotation with a pocket full of cash feeling frustrated, but otherwise I'm still having a ball.



Читайте также

Palworld Mobile находится в разработке — Krafton ищет технического директора

Flappy Bird возвращается!.. Как бы

Penny's Big Breakaway studio announces layoffs: 'Evening Star has been swept up in the same turbulence that has affected so many of our peers in the games industry'

Москва

Советский боксер, мастер спорта СССР по боксу Юрий Гусаков в 1987 одержал сокрушительную победу на открытом чемпионате Республик Средней Азии, Казахстана и городов РСФСР в г. Фрунзе на турнире кл. «А»

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Мужчинам раскрыли неочевидные симптомы опасного заболевания

Элджей поставил миллион рублей на команду с россиянами по DOTA 2 в The International 2024

Прогноз погоды: в Москве продолжается аномальная жара, а в Сибирь пришла осень

Советский боксер, мастер спорта СССР по боксу Юрий Гусаков в 1987 одержал сокрушительную победу на открытом чемпионате Республик Средней Азии, Казахстана и городов РСФСР в г. Фрунзе на турнире кл. «А»