Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Space marines are so big the Space Marine 2 dev team had to spend a considerable amount of time just getting their walking and running animations right

Have you ever looked at a space marine's legs? Like, properly looked at how their thighs connect to their hips and wondered what's going on inside that armor? Their stance is so wide it's impossible to imagine a normal man being able to stand like that, which is fine because space marines aren't normal men. They're genetically engineered transhuman supersoldiers and part of the surgical modification that makes them space marines is apparently letting them stand like their legs are bolted to the sides of their waist.

On the tabletop, this is fine. In fact, it's great. The space marines have a powerful silhouette and are easy to paint. The gigantic shoulderpads give you a focus when you're looking down at them from above, and their armor makes them pop in a way that, even with exaggerated hands and heads, 32mm human miniatures can't really achieve.

In a videogame, it presents an issue. "When Games Workshop created the first space marine miniature, they weren't thinking about him running and shooting with all that armor," says Tim Willits, chief creative officer at Saber Interactive, in a recent interview with PC Gamer at Gamescom. "It was definitely a challenge to get him to run and land and jump and fight with armor that is kind of unrealistic."

Yet in footage like the recent Angels of Death trailer, you stop thinking about their scale and instead focus on how badass they look in action. How did Saber get their movements looking smooth then? "Iteration, iteration, iteration," is the answer according to Willits. "The team started on the walk cycles early, we had a space marine walking around wearing gray armor in gray rooms. The team really had to focus on just the walking and the running and stopping."

In play, the size of the marines will be most significant when they're swarmed by alien tyranids. Space Marine 2 uses the swarm tech Saber developed for zombie game World War Z, and has continued working on since. "When the same game director went to make Space Marine 2, he had entirely new and improved swarm engines," Willits says. "In World War Z, the zombies come and they hit a certain spot, and they break up. They come after you individually, but they're zombies and aren't that smart. Because they're zombies. But then in Space Marine 2, when that swarm finally hits this break point like a wave and the tyranids start to spread off, they all think, and they're all thinking about kicking your ass."

Whether simply being a big beefy boy will be enough to protect us when we're being swarmed by those tyranids remains to be seen. We'll find out when Space Marine 2 launches on September 9.



Читайте также

Слабаки: этих боссов модно убить одним ударом

Авторы футбольного симулятора UFL работают над отдельной мобильной версией

Five new Steam games you probably missed (December 9, 2024)




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Сотрудники московских предприятий побывали на производстве Гжельского фарфорового завода

ТСД SAOTRON RT41 GUN: практичный, производительный, надёжный

Суд приостановил на 60 дней работу кафе "Моремания" из-за санитарных нарушений

«Райтек ДТГ» перевел китайский завод на российскую ERP