Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

'We are not an extraction shooter, hero shooter, or some competitive tac shooter:' Cyberpunk FPS Defect's secret fourth thing actually has me excited for a PvEvP game for once

I felt like I went on a bit of an emotional rollercoaster with the reveal trailer for Defect. A gritty, grungy cyberpunk shooter with Lore and a soundtrack from Mick Gordon of neo-Doom fame: The crowd cheers. Then I get to the line "Play with your friends in PvP or co-op:" The crowd boos. But after hearing some more about the game from Emanuel Palalic, game director at developer emptyvessel? Well, the crowd might just be cheering again.

"We are not an extraction shooter, hero shooter, or some competitive tac shooter," Palalic explained over email. Thank God. Look, I get there are a lot of fans of the FPS genres du jour, but surely we can have a non-extraction shooter or two every once and awhile, as a treat. Instead, emptyvessel is calling Defect an "Immersive Objective Shooter."

"We felt like there really isn't a subgenre of FPS that can describe our game other than Immersive shooters," Palalic said. "We decided to add 'Objective' because every team has their own unique dynamic objective they are following, similar to a Ready or Not, Swat or GTFO type experience. The only difference is another team might have an assassinate or arrest objective on one of your teammates while you are trying to complete your mission. So imagine playing Ready or Not and another squad ends up intercepting and adding tension to your already tense mission."

I'm more of a singleplayer guy, but those influences and emergent objectives have me intrigued, with GTFO and Ready or Not boasting a design sensibility closer to the singleplayer games I love, and managing to avoid that instanced, throwaway feel of so many multiplayer games. SWAT, meanwhile, is a damn singleplayer game full stop, and so are the other big influences Palalic cited: S.T.A.L.K.E.R., Metro, and The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay. In addition to atmosphere and presentation, Palalic stressed that a minimal UI, as well as a preponderance of diegetic information and interactive environmental details are a big part of those games emptyvessel wants to translate into multiplayer.

"We want the player to feel immersed in the setting, the narrative of the world, so we are actually trying to remove as much of a traditional UI as possible and have that information displayed on your guns/gadgets, and in the game world itself," Palalic said.

"We’re taking measures to make the Defect world feel alive, so we will have unique ways to tell a story and set the tone within the world itself while playing Co-op with your friends or even in PvP. Each player can find and equip unique weapons and gadgets in the world, and can use this gear to work with and communicate with their friends."

That sounds sick, and it kills any trepidation I had about "Immersive Objective Shooter" just being some slick marketing lingo: Words still have meaning, and Defect certainly sounds like an immersive sim-adjacent multiplayer shooter. Palalic also described a "rock paper scissors-like" component to the combat, with certain enemies demanding "quick swapping combos" and on-the-fly strategic adjustments the developer compared Doom.

So it's still early days for Defect, but it clearly has a lot more going for it than just a slick trailer and some good music. If nothing else, the intentional homage to the 2012 Karl Urban Dredd alone might be enough to get me to bully one of my adult friends with a job into playing it with me. Defect does not yet have a release window, but you can wishlist it on Steam.

Image 1 of 4

(Image credit: emptyvessel)
Image 2 of 4

(Image credit: emptyvessel)
Image 3 of 4

(Image credit: emptyvessel)
Image 4 of 4

(Image credit: emptyvessel)


Читайте также

Tokyo Ghoul: Break the Chains снова появилась в App Store и Google Play

Топ-20 новых фич в iOS 18: решение уравнений, удаление рекламы и отслеживание взгляда

Stickman World War 1.28




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

«Граф Монте-Кристо» выходит в России при поддержке Relax FM

Говорит Земля! Comedy Radio зазвучит в сатирической комедии

Радио – всегда локальное медиа

Главным врагом хорошей улыбки россияне назвали цены у стоматологов