Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Warhammer 40,000: Mechanicus 2's revamped Cognition system is incredibly clever, bridging the gap between wargame vets and tactics fans

At the start of a short Warhammer 40k: Mechanicus 2 preview I attended at Gamescom last week, I was a smidge concerned. I'm not a wargamer, I've never painted a miniature, and I only break out my tape measure when I need to put a shelf up.

Despite my comfort with TTRPG systems, there was a part of my brain that was worried I'd be lost in the dark—I was relieved to find myself picking up what the game was putting down quite quickly, even while watching a developer play it second-hand, thanks to a cleverly-refurbished mechanic that helped me read between the lines of code.

Warhammer 40k: Mechanicus 2 follows two central campaigns—one shadowing the Necrons, robo-skeletons who have been napping for millions of years, and the Adeptus Mechanicus, a permitted cult within the human Imperium of Man that praises the machine god, with about as many mechanical augmentations stuffed into them as you'd expect. There are a few noted upgrades when compared to the first game, such as a wider range of environments, a cover system, and less obfuscated narrative events.

I can't speak to the exact crunchiness of these improvements or how they slot into the whole, given the turn-based tactics genre requires time to steep and stew in my brain to get a proper critical opinion going—rather than a swift, hands-off preview on a busy convention floor. There's only so much you can talk about a fresh coat of paint on a car before you get behind the wheel and get some miles in, yourself.

What did leap out to me, however, was its revamped Cognition system. Which, like the beauty of a simple machine, is both smart and straightforward enough to have grabbed my attention.

For context: Cognition was, in the first Mechanicus game, a resource which you would use to do things like fire certain weapons, trigger abilities, and extend your movement. Typically, this was gathered by interacting with map elements or sending your servo-skulls to collect intel.

In Mechanicus 2, however, every unit has a unique way of collecting Cognition for your crew—for example, your Servitor units (beefy, mindless drones created by stuffing a bunch of tech into a meat puppet) give you Cognition whenever you use them to soak up damage. Other units give you cognition by completing similar objectives, such as shooting enemies outside a minimum distance.

This is a brilliant bit of game design, because it helps to bridge the gap between those unfamiliar with the series (me, for shame) and Warhammer 40k vets who know each unit's general role like the back of their cybernetic claw. It's essentially a mini-tutorial baked into every unit's core mechanics. The Necrons have access to a different mechanic, named Dominion, which produces different effects—but more-or-less achieves the same goal.

Despite a lack of knowledge that would have me tried, executed, and potentially turned into a Servitor, Mechanicus 2 looks just as complex as its predecessor while also being far less intimidating for newcomers—which, much like the meeting of machine and flesh (praise the Omnissiah) is the best of both worlds.



Читайте также

Until Dawn system requirements are here, and support for ultrawide and Dualsense haptics are in

Today's Wordle answer for Friday, September 13

European Consumer Organization alleges game companies including Activision, Electronic Arts, Epic, and Ubisoft are 'tricking' consumers with premium in-game currencies




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Наталья Сергунина анонсировала форум «Облачные города»

Венеры, деревня, дизайн: краткий гид по ярмарке молодого искусства blazar

Поиграем с пользой для ума! Веснушка и Кипятоша в «ДУМАЙ Кидс»

В Подмосковье сотрудники Росгвардии провели встречи со детьми в образовательных и дошкольных учреждениях