Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Orcs Must Die! Deathtrap proves slaughtering orcs is like riding a bike, but way more fun

I haven’t played a tower defence game in almost a decade, but it’s amazing how quick my Orcs Must Die! reflexes come back to me when there's a horde of greenskinned monsters running for my rift. 

You would be forgiven for not remembering Orcs Must Die!. It came out back in 2011 and got significant praise for the way it blended third-person action with tower defence strategy—a game where you spend your time hurling down traps and battering every orc you could see. The goal, for those uninitiated, is to protect your fancy rift from orcs. If more than a handful of orcs jump into the rift, you fail. So, you set up traps and chokepoints and get ready to stab, shoot, burn and blast orcs in every direction to protect it and live to fight another wave. In practice, this often involved you in trenches of your own making, dodging your own sawblades and arrow traps to take the fight to the horde. Orcs Must Die! Wasn’t the only game in the action/tower defence niche, but it was the best of them.

(Image credit: Robot Entertainment)

A sequel followed back in 2012, and then the world moved on, enough so that despite enjoying both games, I wasn’t even aware of 2021’s Orcs Must Die! 3. Like that one friend from university texting you out of the blue or the Black Eyed Peas jump scaring you on the radio, I wasn't expecting this 2010s throwback.

Orcs Must Die! Deathtrap’s biggest addition is the jump from two player co-op to four. I played with a full complement, and found that just a couple of extra players can pivot the whole game into chaos. While you’ll start fighting just a stream of orcs, by the end of the match several different gates around the map will bring forth a flood of mean greens. You’ll need every trick to keep them away from the rift. 

Luckily, each of the individual war mages that make up Deathtrap’s cast has a little something up their sleeve. I played a giant panda looking guy that could put down a healing tree—although only one, which I wasted by placing it on a lane I didn’t end up fighting on—and leap into combat with a superhero movie-esque smash that delivered huge damage (or just let me leap over a wave to harass it from the rear). The abilities felt meaningful, but they don’t completely change things up.

(Image credit: Robot Entertainment)

Every wave you survive gives each player a chance to select a new perk that will augment your arsenal, providing powerful buffs from a random pool that should help each run feel different. Each orc that falls also gives you a chunk of change that you can use to slap down more traps. While I started my run fighting in a lush, vegetation filled courtyard, I ended up speccing heavily into laser traps and finished my match fighting deep in the building behind. I’d turned the space into a shrine to all things lasery and painful, the ceiling lined up with lasers and traps to slow and redirect orcs—ensuring they had to spend as much time in my recreation of the laser scene in the original Resident Evil movie. You know the one

There’s a sort of frantic energy here that makes me excited to see what else Orcs Must Die! Deathtrap might have under the hood. There’s plenty of personality here, but Orcs Must Die! Deathtrap isn’t aiming to give me one run, but 200. Considering I went into the appointment expecting a fun nostalgia hit and little else, I came away feeling excited at how modern that formula still feels, with a freshness to the chaos that drew me in within seconds of sitting at the keyboard.

If Deathtrap can recapture those old fans and draw in a new crop of players when it launches early next year, developers Robot Entertainment could have something very special indeed.



Читайте также

PlayStation co-CEO spits out a bizarre prediction about the future of AI and gaming—one I pray never happens

Intel's Arc graphics cards have made their first appearance in the Steam hardware survey just as I'm getting genuinely excited about the new Battlemage B580 card

Astarion voice actor Neil Newbon offered Fallout: London modders free work, but they accidentally left him on read for nearly 2 years




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Ольга Любимова провела совещание по вопросам охраны объектов культурного наследия

На Воробьевых горах открылась фотовыставка «Без барьеров»

В Азербайджане прошел третий, завершающий этап проекта «Русский язык: читаем, слушаем, смотрим в странах СНГ»

В Азербайджане прошел третий, завершающий этап проекта «Русский язык: читаем, слушаем, смотрим в странах СНГ»