Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Gearbox says Borderlands 4's humor will be grounded in its world: 'We want to make sure that it's situational, that it emerges naturally'

Last week's Borderlands 4 teaser didn't tell us much about Gearbox's next big co-op looter shooter, but at PAX West today, the creative leads lined up on stage to give us a little more insight—just a little—into what what we can expect from the next billions-of-guns looter shooter.

There weren't many specific Borderlands 4 details in the panel—big news: it takes place on a new planet with new vault hunters—but one takeaway is that Gearbox seems to be self-conscious about the perception of Borderlands' sense of humor as untethered, omg-so-random pop culture chaff. For Borderlands 4, the studio says it's emphasizing character-driven comedy that "emerges naturally."

"With Borderlands 4, we want to bring it back to the player," said narrative director Sam Winkler. "We want to make sure the player and the vault hunters are the central characters of our story. We want to make sure the world is reactive, that the world is grounded. That while we keep our humor that brings a lot of people coming back to our franchise, in the game, we want to make sure that it's situational, that it emerges naturally. So while we're building these characters, we're always making sure that they have strong personalities, that they will react differently to different situations, that we see the effects of that."

Senior product producer Anthony Nicholson added that "feeling like you're the one pushing things along and getting things taken care of, instead of being along for a ride" is a prime focus for Borderlands 4. I'm not sure if I felt a lack of agency in previous Borderlands games, necessarily, so I'm curious to see what this "bring it back to the player" philosophy will really mean for the storytelling and humor in practice.

You can watch the full Gearbox PAX panel on Twitch. The Borderlands 4 conversation starts around halfway through, and although it's light on specifics, the devs did show off some concept art, which you can also see below. It's the "most diverse and beautiful game" they've ever made, according to art director Adam May.

Randy Pitchford was feeling unwell, so you don't get a magic trick at this one, sorry.

Borderlands 4 doesn't have a release date, but Gearbox plans to release it next year. It'll be the first Borderlands to not just be published by Take-Two and 2K Games, but fully owned by the mega-publisher, which acquired Gearbox in March.

Image 1 of 4

(Image credit: Gearbox)
Image 2 of 4

(Image credit: Gearbox)
Image 3 of 4

(Image credit: Gearbox)
Image 4 of 4

(Image credit: Gearbox)


Читайте также

There are weird games, and then there's Judero: a delectably Scottish adventure made out of action figures and Harryhausenesque claymation where you fight faeries, lizards, and Englishmen

Project Borealis, the fan-made effort to bring Half-Life 2 Episode 3 to life, returns after years of silence with a new 'Prologue' teaser

In this upcoming Netflix documentary, parents discover their son's other life in World of Warcraft after he died of a degenerative muscular disease

Москва

Тяжелоатлеты Поморья завоевали две медали на всероссийских соревнованиях

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Отделение СФР по Москве и Московской области предостерегает: не поддавайтесь на уловки мошенников!

Президент ТПП РФ поздравил сотрудников Роспотребнадзора с профессиональным праздником

Комфортная среда для жизни: создавать и поддерживать развитие

«Ростелеком контакт-центр» снизил затраты на КДП на 5,5 млн рублей за счет внедрения HRlink