Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Mouse: P.I. for Hire devs share ambitions to make a game that's more than 'just a cool art project': A satirical metroidvania shooter with 'adult, deep, gripping storylines'

I had the chance to sit down with the developers of Mouse: P.I. for Hire, a first-person shooter currently in development by Fumi Games. In a hands-off presentation shown to me by lead producer Maciej Krzemień and CEO/Game Director Mateusz Michalak at Gamescom, I was able to see quite a hefty chunk of gameplay, as well as get a little insight into the development process.

Fumi Games has a unique task put before them, after a video posted to TikTok by the game's lead programmer "went viral," as Krzemień explains. "It gained huge traction, like a huge amount of views, and back then, we already knew 'all right, people like this, we have something cool on our hands.'"

The challenge, as both developers highlight, is making sure that Mouse stands on its own two rubber hose legs: "Many people," Krzemień says, "upon seeing our game, tend to call it 'just a cool art project'. Others call it 'just another Boomer shooter'. And we know where that comes from, obviously, because we are heavily focused on the art, we are heavily focused on all the key elements that make an FPS game fun."

Mouse is also looking to be quite a pretty game, now that the studio's upped their environmental artwork: "If you are familiar with our previous trailers, previous materials, you may have noticed that our previous 3D environments were quite flat, rather simple, we were not really happy with them back then."

However, the devs at Fumi Games have some lofty ambitions for the title, wanting to help it reach escape velocity and go from viral hit to a genuinely solid game. In case you're curious as to what Mouse: P.l. for Hire actually is, here's the elevator pitch as was given to me in a cosy booth on a noisy Gamescom floor.

Mouse: P.I. for Hire is a metroidvania first-person shooter—with an emphasis on the metroidvania part. There'll be movement upgrades, such as a helicopter glide and a grappling hook (both achieved by using your mouse tail), as well as "NPC interactions with their own questlines … some minigames, some detective elements, and pretty adult, deep, gripping, dark storylines."

At first blush, the mention of adult storylines had me wondering if Mouse was just trying to be edgy with its legally-distinct visuals. A little unfair of me, but given Steamboat Willie entered the public domain to a tidal wave of horror indies that wanted to make use of the proto-mouse, not entirely unprompted.

The more I'm shown their ideas, though, the more I have hope for something that actually uses its inspirations for some thoughtful satire. The game is set in the fictional city of Mouseberg in the 1930s after an economic crisis, and follows a World War One veteran named Jack: "We are not avoiding serious topics like political extremities, racial segregation, poverty, social inequality—in a way, Mouse is the dark, twisted reflection of 1950s America."

It remains to be seen whether Fumi Games can pull this off, though. After the presentation, I asked Michalak about just how the studio'll be tackling those themes: "We are always looking to be very respectful with the themes that we are touching on, and some of them are pretty serious". The flavour of that discussion, he notes, will still have an element of satirical humour to it: "Basically, think of Charlie Chaplin's The Great Dictator."

Image 1 of 4

(Image credit: Fumi Games)
Image 2 of 4

(Image credit: Fumi Games)
Image 3 of 4

(Image credit: Fumi Games)
Image 4 of 4

(Image credit: Fumi Games)

On paper, at least, I really like the idea. Mouse roots its visual style in "Rubber hose" animation, which had its start in the 1920s. Disney as a studio has several cartoons using the style in its vault, some featuring overtly racist caricatures and problematic themes reflective of the period in which they were made, so refusing to simply shy away from that entire discussion seems a creatively solid, if ambitious, play on behalf of Fumi Games. It's a genuinely refreshing step up from the 'what if not-Mickey had a gun and smoked a big fat cigar' pothole Mouse could've easily sleepwalked into.

I am, genuinely, quite impressed with what I saw of Mouse and the enthusiasm buoying its developers—though with that enthusiasm comes a worry that the studio might be trying to bite off more than it can chew, given the clear impression I got that the game's scope has ballooned over time. Still, I'm rooting for it. Mouse: P.I. for Hire plans to release in 2025.



Читайте также

Miniclip выпустил PvP-игру Hero Tactics: 2 Player Game наподобие Rush Royale

«Никому не нужна»: Metacore прекратили разработку Everdale и вернули проект Supercell

Stickman World War 1.28

Москва

Ислам Махачев сразится с Касинтурой в серии буллиталити

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Главным врагом хорошей улыбки россияне назвали цены у стоматологов

8 и 9 октября в Петербурге выступит Большой симфонический оркестр имени П.И. Чайковского

Говорит Земля! Comedy Radio зазвучит в сатирической комедии

«Граф Монте-Кристо» выходит в России при поддержке Relax FM