Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

This reimagined NES game reminded me that remakes can be awesome, actually

Tengo Project’s recent games (such as the pitch-perfect revamps of SNES standouts Wild Guns and Pocky & Rocky) are remakes in the way that John Carpenter’s The Thing is a remake. Is the original still great? Of course. But the new one is just so much cooler

Retro revivals are a dime a dozen these days; even real Crocs of shite are getting a second chance with rose-tinted hindsight on their side, but a good deal of them fail to surpass the suite of features you can find on any number of volunteer-developed emulators. The gesture is always welcome—any re-release helps course-correct the overwhelming majority of games being unplayable without piracy—but a remake is as much an opportunity to make something new as any other release. Enter Shadow of the Ninja - Reborn, which takes a solid B-tier NES game and juices it up with so many new ideas and visual flourishes it’s practically a whole new game.

Shadow of the Ninja is a good NES game, but it always lived in the shadow of a different ninja: Ninja Gaiden, which ended up being so much more popular that when Tecmo planned to bring Shadow of the Ninja to the Game Boy, it scrapped the idea entirely and put the team to work on a game called Ninja Gaiden Shadow instead. But to be frank, I kind of prefer Shadow to its big brother. Gaiden’s ruthless difficulty is charming, but Shadow is comparatively relaxed and a lot more playable as a result.

Now that I’ve written the words “shadow” and “ninja” so many times I’ve forgotten what they mean, let me get into the remake itself. It’s a 2D platformer like a lot of games from this era, but it’s less about tricky jumps and dodging bullets and more about precise acrobatics and a massive arsenal of pickups. 

Image 1 of 7

(Image credit: NatsumeAtari)
Image 2 of 7

(Image credit: NatsumeAtari)
Image 3 of 7

(Image credit: NatsumeAtari)
Image 4 of 7

(Image credit: NatsumeAtari)
Image 5 of 7

(Image credit: NatsumeAtari)
Image 6 of 7

(Image credit: NatsumeAtari)
Image 7 of 7

(Image credit: NatsumeAtari)

The two playable ninjas, Hayate and Kaede, are not particularly fast or nimble, which might sound like it makes for a sluggish platformer, but it’s made up for by granularity in how you move. You can’t sprint around or cancel out of animations easily, but you’ll dangle from ceilings, balance atop the hilt of your sword, climb up and leap from walls, and spin to briefly hover in midair for maximum maneuverability. There’s a satisfying sense of progression as you go from clumsily running into everything while wildly flailing your sword, to seeing a screen of enemies and swiftly taking them out one-by-one by using the environment and your movement in tandem.

There’s also a much funnier sense of progression when you trade your katana for a pump-action shotgun, which is where this remake's gargantuan arsenal of items comes in. Reborn retains the original two primary weapons you always have on you: the sword, which slowly gains reach and damage output as you build up power, and the kusarigama, a ranged spiky chain sickle which hits several enemies at once and packs a serious wallop at a particular sweet-spot. These are truly the only weapons you need to get through the game, but that doesn’t stop it from throwing everything but the kitchen sink at you:

  • Brass blunderbusses
  • Thrown shurikens
  • Health-restoring baguettes
  • A modern shotgun
  • Titanic mauls and clubs
  • Caltrops
  • A handheld ship’s cannon
  • Homing chakrams

It’s all here, and it all comes in clutch at the right moment. I was reminded of Doom Eternal whenever I walked into a room with a full arsenal, quickly deciding which weapon would shred through each enemy the most efficiently. None of this stuff is in the original game, and really opens up your options to clear each level and amps up replayability. Also new to the remake is the gear catalog; as you accumulate items, you also accumulate cash. The next time you start up a playthrough, you can spend that cash on a starting loadout to give yourself an edge. Between this and the built-in time attack mode, I think speedrunners will have a ton to dig into.

Shadow of the Ninja - Reborn is only six levels (one more than the NES original), but each is split up into several stages and they are dense enough to feel satisfying in short bursts. Difficulty ramps up sharply over time, but so does your array of items, and unlike most NES games you won’t be kicked back to stage one after dying too many times. It’s accessible, and never obstructed me from slowly mastering the movement and probing levels for secrets.

Shadow of the Ninja - Reborn takes a rock-solid, if aged, foundation and builds it out into a mechanically rich and beautiful modern action platformer. It’s not a revolution by any means, but if you want to experience a bit of revamped console gaming history, want to practice your side scrolling movement for that new Shinobi game, or just want something intensely replayable for your Steam Deck, it’s hard to do much better than Reborn. 



Читайте также

Состоялся релиз мобильной версии Bounty of One: Premium от Erabit Studios

Снег, дождь и смена времён года в новом трейлере Assassin's Creed Shadows

Shure MV7+ podcast microphone review

Москва

ЦСКА объявил о переходе Гуарирапы из «Сочи»

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Наталья Сергунина анонсировала форум «Облачные города»

В Подмосковье сотрудники Росгвардии провели встречи со детьми в образовательных и дошкольных учреждениях

Венеры, деревня, дизайн: краткий гид по ярмарке молодого искусства blazar

Поиграем с пользой для ума! Веснушка и Кипятоша в «ДУМАЙ Кидс»