Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Frostpunk 2: How to transfer oil and other resources from your colony to your city

You've struck oil in Frostpunk 2, but it's not going to do you much good out in the frozen frostland. You'll need to extract the oil (also known as black gold and Texas tea in some parts) and then transfer it to your city. It's not a complicated process but the tool that lets you transfer resources between your colony and your city can be a little hard to spot when there's so many other icons and notifications and UI elements on your screen.

In Frostpunk 2, your starting city isn't your only city. As you explore the frostland outside your borders you'll eventually find oil and other resources. These are usually in settlements where you can set up an automated, one-way supply line back to your city, but some locations are bigger and can be colonized. That means running a generator and building districts, just like you do in your main city, though on a considerably smaller scale. 

Once you've established a colony you can begin to transfer resources between your city and the colony in both directions. Here's how.

How to transfer oil, workforce, and other resources from your Frostpunk 2 colony

Look to the upper right corner of your screen, but not the upper upper right corner: just beneath the weather forecast ticker. Next to the expeditions icon, there will be an icon for any colony you've founded. Double-clicking will take you to the colony, but single click the colony icon and it will open a minimalist dropdown. The dropdown will show the name of the colony and you'll see two important icons on the menu bar. One looks like a box with arrows pointing to either side, and one looks like people with those same arrows.

(Image credit: 11 bit studios)

Click the icon with the box and it will open a separate window with sliders where you can set the amounts of resources you want to transfer between your colony and your city. This includes coal, oil, food, materials, and goods. If you click the people icon, you can transfer workforce (aka, people). Remember, you can ship people and resources both ways.

(Image credit: 11 bit studios)

If you've only established a trail between your city and colony, research skylines and build them, too: that will allow for more rapid resource transfer. Trail and skyline capacity isn't unlimited, so you won't be able to transfer everything at once. If you overlord the transfer, the 'transfer resources' option will turn gray until you've lowered the amounts to match the capacity.

Another note: during whiteouts, resource transfers from your standard settlements will pause, but colonies like these will continue sending resources and workforce back and forth no matter how severe the weather gets. That makes setting up reliable resource transfers from your colonies extra important.



Читайте также

A college student put on a free, stage adaptation of Silent Hill 2 'to make a truly frightening theatrical experience' all without an appearance by Pyramid Head

Here's a time-devouring combination of factory-building and incremental game

In just 3 days, the state of Nintendo Alarmo hacking went from 'it loads a cat jpg' to 'it runs Doom better than a lot of PCs back in the day'




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Какие препятствия у Китая могут возникнуть при реализации проекта лунной базы?

Завершился фестиваль-форум «Российская креативная неделя — Дальний Восток»: итоги и перспективы

Молдаване у посольства в Москве начали скандировать лозунги против Санду

Музыкальный менеджер. Менеджер музыкальной группы. Музыкальный менеджер директор.