Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

So that's why Arrowhead didn't want to buff everything: Helldivers 2 has lost some of the friction that made it special

Back when Helldivers 2 first released, watching a Bile Titan emerge from the dirt would send a small shiver down my spine. Just one titan, with its four towering legs, thick-armored carapace, and noxious acid spray could instantly wipe a squad of Helldivers and spin a mission out of control. Bile Titans, and to a lesser extent Chargers, demanded a squad's attention with their dramatic strides and unmatched lethality. Fighting them was a thrill, because they were essentially boss encounters that could kick off at any point in a mission.

But after yesterday's big "buff everything" patch, Helldivers 2's largest enemies have lost a lot of their sting. Arrowhead boosted the damage on loads of underwhelming guns and, crucially, reworked enemy armor so that way more support weapons, air strikes, and even some primary guns rip straight through thick armor.

Now when a Bile Titan, Charger, Impaler, Hulk, Tank, and or even a Factory Strider shows up on the map, our game plan is the same as any other bug or bot: shoot it with the biggest gun we have and it'll die. Quickly, too—we're beheading Bile Titans before they have time to spew acid, exploding Charger butts before they can even charge, and ending Impalers with Napalm Barrages before its tentacles can whip anybody around. Our newfound bulldozing abilities are empowering, but they've also reduced what used to be Helldivers' most intense showdowns to routine. 

I'm not saying I want to go back to the old days of 48 hours ago, because that sucked for other reasons. Yes, Bile Titans were a proper existential threat, but there were so few viable options to kill them that we all felt forced to bring the same three stratagems to every tango: Orbital Laser, 500kg Bomb, and Railcannon Strike. Our nights in Helldivers no longer need to begin with deciding who will take up the mantle of "obligatory rocket guy" so everybody else can have fun experimenting with weird Arc Thrower builds or equipping three different flamethrowers. It is unreservedly awesome that I can now square up against a Charger with my favorite support weapon, the Anti-Material Rifle, and blow its head off with a few accurate shots.

Nemesis to fodder

I'm also not suggesting that Helldivers 2 is too easy now, because levels 8-10 will still chew through those 20 lives in a blink. The problem is that fights are less interesting when the biggest threats go down so quickly, and all cranking up the difficulty does is increase how many enemies appear. Raw difficulty is never what made Helldivers 2 fun in the first place. Arrowhead's secret sauce is its rare, dialed-in sense for friction: Guns are powerful, but helldivers are fragile and friendly fire is on. Players are heavily outnumbered, but they can invoke the almighty power of Super Earth at regular intervals. You will die, but you can come back. Yesterday's patch smoothed off a bit of that friction, and I wonder when, or if, we'll get it back.

Now that Arrowhead has solved the problem of too many weapons being useless, it's easier to see where Helldivers 2 can go from here. Deeper health pools for larger enemies might bring back some of that lost tension (apparently Arrowhead did this already in the new patch, but it's not noticeable), but I'd be more excited by new enemy types that force us outside our rocket launcher-shaped comfort zones. Possibly those of the Illuminate variety?

I'd be amazed if yesterday's patch wasn't formulated with future threats and potential power creep in mind—after all, we're still waiting on those datamined vehicles. What will Helldivers 2 be like once a squad can huddle into a strapped APC and cross the mission map in a minute flat? I imagine we'll need even tougher bugs and bots to counteract the cars—and what happens when angry fans decide those enemies are too powerful and that cars should actually be unstoppable death machines?

That's my real issue with this new balancing direction. I like most of the changes that Arrowhead eventually landed on, but not the ugly arm-twisting from fans that got us here. We can now see, at least partially, the eventuality that Arrowhead was trying to avoid by nerfing stuff. The galaxy's apex predators have been demoted to common fodder.



Читайте также

Epic Boss Tim Sweeney says Unreal Engine 6 will be a 'metaverse' joining Fortnite and other Unreal games, including an upcoming 'persistent universe' in development with Disney

Началась предзагрузка Disney Pixel RPG на iOS и Android

343 Industries becomes Halo Studios, confirms switch to Unreal Engine: 'The original Halo franchise was a graphics showcase, it was best-in-class… and that's what Halo needs to be again'

Москва

Стоянов показал Брежневу пародию на него: «Думал, что все… Но человек оказался с большим чувством самоиронии»

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Московские клубы сошлись в пару // Победив «Динамо», ЦСКА догнал конкурента

Индивидуальные кухни на заказ в Санкт-Петербурге

Отец-инвалид из Москвы оспаривает в Верховном суде ограничение родительских прав

За прошедшую неделю подмосковные росгвардейцы выезжали более 2100 раз по сигналам «Тревога» с охраняемых объектов