Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Here's the first in-engine teaser for STALKER 2

GSC Game World have released the first in-engine trailer for the long-awaited Stalker 2. The minute-long teaser shows off a lot of harsh lighting as a character moves through an abandoned, ruined building in some decided unnatural weather through the doubly-changed Chernobyl Exclusion Zone. 

The trailer opens on a nice GSC Game World logo sequence, overlaid on a bulkhead-style door, before segueing into a first-person view as protagonist Skif bursts through doors into the hallway of a ruined building. Skif moves forward as their view out of a collapsed wall shows trees waving and toppling over in a stormy wind. The video speeds up through a hallway and into a room with a crackling fire and guitar, where someone was recently doing some classic Stalker indoor camping. Through another door the light turns powerfully red, and our character halts. They pul out a tablet or GPS-like device, probably an anomaly detector of some kind, before they're rudely interrupted by a sudden storm of levitating objects. C'est la Zone.

GSC Game World called this an "official in-engine gameplay teaser" which is very funny to me, because this is… almost definitely not gameplay. At my most generous I would say that this is representative of gameplay. According to the developers at GSC Game World, however, this is "how the game actually feels: fast-paced change of scenery, ominous landscapes and the ever-present feeling of an inevitable danger accompanied by a barely-distinguishable guitar soundtrack." 

We can't know that much from this trailer other than that, yep, these are the kind of things that show up in Stalker games. The location for the trailer is a bit easier: It's almost surely Pripyat, as the Chernobyl Exclusion Zone doesn't have that many 15-story brutalist concrete towers outside of the city and one is visible through the collapsed wall at the 20 second mark. I could start guessing where our view is from based on maps of Pripyat, but we'd be here all day. (Maybe somewhere on Sportyvna Street, looking east?)

Stalker 2, stylized S.T.A.L.K.E.R. 2, will be the sequel to the 2007-2009 trilogy of games set in a Chernobyl exclusion zone fundamentally altered by the weird physics of an unknown, alien power. The games are cult classics—justifiably, I'd argue—for their committedly gritty gameplay and dynamic AI systems mixed in with proto-survival mechanics and sudden spikes of absolute horror. They're also infamously janky and buggy. Hopefully Stalker 2's use of the Unreal Engine will both deal with some of that and make modding easier.

Stalker 2 has had a long development history involving the dissolution of the original studio, its reemergence, and at this point at least three announcements of its development starting. For that saga, and everything about it, check out our everything we know about Stalker 2 article. 



Читайте также

Balatro's first big balance patch fiddles with Fibonacci and makes a mod to Odd Todd

Abiotic Factor, a 6-player survival game where you're scientists in a paranormal lab, is rising up Steam's top-sellers chart

XDefiant finally has a release date, and it's just a couple weeks from now




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Магнитная буря 2 мая может спровоцировать северное сияние в Москве

Продвижение новых песен с высоким результатом

Обвалилась кровля На горящем заводе в Москве удалось локализовать огонь

XXIII Московский Пасхальный фестиваль проходит при поддержке Relax FM