Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

What links Thomas Was Alone to an ancient solo card game?

 What links Thomas Was Alone to an ancient solo card game?

This article was first published in issue 351 of the PC Gamer UK magazine. If you fancy ogling our glossy covers, get yourself a subscription

There’s a PC game with 35 million players a month that’s never talked about. It might have been your first ever single-player experience, or the game you’ve played more than any other—but its ubiquity is such that it’s simply become part of the desktop wallpaper. Its name is Microsoft Solitaire. 

"It becomes background noise, and was designed to do so," says Mike Bithell. "The main purpose of putting it into Windows was as a tutorial for mice. It’s every core mouse gesture—clicking, double-clicking, dragging and dropping." 

At the beginning of October, Bithell Games released The Solitaire Conspiracy. Unaffiliated with Microsoft’s version—you don’t have to license solitaire, since it predates copyright—it builds on the classic card game with characters, special powers, FMV cutscenes, and a daft espionage story about a Cyber Augmented Recon and Defence System. That’s right: C.A.R.D.S. 

It’s not the first time a Bithell game has spun out from a tutorial. 2015’s Volume was inspired by the first Metal Gear Solid, but not its story campaign—rather the adjacent 'VR missions' that taught you the mechanics of stealth in abstract, blocky environments. "Even though the newer Metal Gear Solids are objectively better games, there was a charm to the very binary states," Bithell says. "You’re either seen or you’re not seen, and I always really liked that."

Shifting gears

Bithell’s indie career began with a moment of sudden understanding—an existential tutorial, if you like. Back in the late 2000s, strange as it may seem now, making an indie game wasn’t an obvious option to game developers. 

"I’d come up in an era where there were developers and publishers and a process," Bithell says. "If you were a British game developer, you were going to work at Lionhead or Rockstar North and be part of a big team." 

Bithell himself was working on family platformers for Blitz, the now-defunct studio owned by ’80s industry elders the Oliver Twins. But during one lunch break he downloaded World of Goo, and discovered it was made by just two people. "It was an epiphany for me," he says. 

Bithell built a platformer over a weekend and released it on Kongregate. The platform featured games of varying quality—but that helped Bithell get started. "Like ’zine culture, the messiness is what makes it accessible," he says. "It wasn’t premeditated as a commercial project. I think if I’d done that it would probably have been too much pressure and would have fizzled out."  

(Image credit: Bithell Games)

The prototype found an audience, and over the following four years Bithell turned it into Thomas Was Alone—a full game elevated by emotive, optimistic writing. In the years since, across several genres, that writing has been the glue that connects his disparate, multi-person projects, the thing that makes a game a Bithell Game. 

"I read a lot of history," he says. "Human nature over the ages is something I’m very interested in, and also the biases in how we write history." 

Recently, Bithell made writing a mechanical component of his games with Subsurface Circular—a branching RPG quest set in a subway carriage. "We were known for story," Bithell says, "But there was never any kind of emergence and I never liked that. We’re in videogames, we should be doing some kind of interaction in our storytelling." 

While Subsurface Circular was influenced by big RPGs, Bithell didn’t dare mention them during promotion, for fear of creating expectations of wide-open worlds and multiple planets. It transpires there are some inspirations it’s simply not wise to admit to—and comparing your game to Mass Effect is just asking for trouble. Then again, Mass Effect never had 35 million players. It’s the silent army of solitaire fans Bithell has to impress now, and that may be his biggest challenge yet.



Читайте также

A 10-foot-tall statue of Messmer the Impaler could be yours, but first, you need to edit a killer Elden Ring trailer

Релиз ARPG Catacomb Crawlers с элементами из рогаликов

Tower Defense игру Skel and Defense выпустили на смартфоны

Москва

К.ВАЛИЕВА, 23 КИТАЙЦА, WADA помогают раскрыть сеть секретных преступных отделов. Дело Скрипалей можно дополнить с пользой.

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Певец Сергей АРУТЮНОВ и солистка группы Демо - встречаются, или просто выпустили совместный хит “Солнышко”? Разлад АРУТЮНОВА и Маши Малиновской?

Анна Данилова дала старт Всероссийской акции "Синий платочек Победы" 2024 на станции метро Курская

К.ВАЛИЕВА, 23 КИТАЙЦА, WADA помогают раскрыть сеть секретных преступных отделов. Дело Скрипалей можно дополнить с пользой.

Travel-эксперт Тариел Гажиенко: на длинные выходные — по киношным местам