Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
Game News |

Players do the math on Destiny 2's new transmog system and the grind is even worse than expected

 Players do the math on Destiny 2's new transmog system and the grind is even worse than expected

To understate things substantially, Destiny 2 players did not react entirely well when Bungie unveiled the new transmog system—"armor synthesis" in the game's lingo—last month. As described, it appeared incredibly confusing and grind-heavy, and seemed designed primarily to funnel players to the Eververse Store, where they could avoid all the grind and guffola by simply spending money.

Now the system is live, and it's somehow even worse than anticipated. It's confusing and grindy, yes, but there also appears to be a hard timegate on the rate at which the base armor synthesis resource can be earned, which means players must spend a solid 4-5 hours of gameplay just to earn a bounty, which also involves a substantial grind, after which you can finally transmog a single old piece of gear (which you have of course already earned previously).

The full process works like this: Players must collect 150 pieces of "Synthstrand," earned by killing enemies anywhere in the game, which can then be exchanged for class-specific armor synthesis bounties. Completed bounties award "Synthcord," which can then be converted to "Synthweave," which is the stuff that's used to convert armor pieces in your collection to a Universal Armor Ornament. That's what actually enables Guardians to play dressup without worrying about taking a hit to their stats.

It's convoluted, yes, but the real problem is this: Redditor alonie-homie has discovered that Synthstrand, the resource that underpins the entire process, does not drop based on the number of enemies you kill, but is in fact based entirely on time spent in combat, at a rate of roughly one piece every two minutes. You need 150 pieces in order to purchase a bounty, which means it's going to take a ballpark of 300 minutes—that's five freakin' hours—to collect. But wait! 

You're not done yet, because now you have to go complete the bounty in order to earn the reward, which could be a milk run or a major pain the ass—you won't know until you've spent your Synthstrand to get it. Our intrepid/masochistic Destiny 2-loving editor Tim Clark is currently the proud owner of a Synthstrand bounty that involves having to kill 40 Champions in Nightfall strike missions. He's trying not to cry.

Another redditor, 13igB, extended the math further to figure out that it will take die-hard players more than 53 hours to hit the seasonal Synthweave cap of 10 (which is ridiculous in its own right) on a single character, or six days and 16 hours for three—one for each class, which is how most seriously players roll. To be clear, that's effectively a week of solid play time, and dicking around in the Tower doesn't count.

YouTuber Houndish makes the good point that all of this is simply to unlock the ability to use visuals from equipment that players have already earned or purchased—there's nothing new on the table here.

Of course, if you'd rather avoid all of that, you can purchase Synthweave Templates in the Eververse Store: A bundle of five goes for 1000 Silver, which will set you back $10 in real money.

I don't begrudge Bungie's efforts at making money and I suspect most Destiny 2 players feel the same. The real problem here is that the system is so overtly designed to drive people to spend money, and not just in the visible mechanics but in hidden systems intended to impede player progress. There's even an ad for Synthweave in the Eververse Store that pops up after the intro quest is completed. 

It comes off as not just avaricious, but sneaky, particularly when other MMOs offer transmog as a quality of life feature rather than an extension of the in-game economy. Yes they also charge monthly fees, but what is the season pass if not a slightly more spread out subscription?

And Bungie should know better: In 2017, not long after Destiny 2 launched, players realized that it was throttling XP rewards for power-grinders. Bungie acknowledged that Destiny 2 was in fact scaling XP based on activities, and then switched the system off. Whether it will do the same with Destiny 2's transmog system remains to be seen, but I'll be very surprised if we don't see some sort of adjustments made in fairly short order.



Читайте также

Авторы ремейка Alone in the Dark сокращаются

Стремительно приближается релиз Capes — XCOM про супергероев

Today's Wordle answer for Thursday, April 25




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Более 100 студентов посетило СЛД Курск в рамках акции «Неделя без турникетов»

Компания ICDMC стала победителем престижной премии в сфере ЗОЖ – Green Awards 2023/24

Чем интересен EVOLUTE i-SPACE? Почему его стоит купить рядовому потребителю

Шапки женские на Wildberries — скидки от 398 руб. (на новые оттенки)