Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
30
Game News |

How The Ascent evolves the ARPG genre

 How The Ascent evolves the ARPG genre

Neon Giant’s long-anticipated twin-stick shooter ARPG has finally arrived, granting players the opportunity to blast their way up through the glimmering cyberpunk city of Veles. The Ascent puts action above all else, but does so with an impressive amount of flair and polish that we rarely see in the genre. Watching the light from explosions reflect off the aggressively neon-soaked surfaces of the city will be a particular treat for those aboard the ray-tracing train.

The Ascent feels like the first truly next-gen game of its kind, fittingly set in a spectacular setting of bright lights and dark deeds. Here are a bunch of ways in which it’s different to earlier games of its kind.

It’s open-world

the ascent

(Image credit: Curve Digital)

Many of the great ARPGs with a traditional isometric perspective tend to have 'zoned' worlds, where you can usually expect a loading screen before moving onto the next area. The world of The Ascent is seamless, with new areas usually blocked off only by security gates. 

Whether you’re slumming in Deepsink or desecrating the affluent neighbourhoods of the lofty elite, you can seamlessly travel between these areas on foot (or just take the subway or taxi if you’re in a rush). There are many secrets and side-quests amidst the backstreets of Veles just waiting to be uncovered.

It’s surprisingly cinematic 

the ascent

(Image credit: Curve Digital)

Another bad habit of ARPGs is that they tend not to look amazing, often keeping the camera high up away from the action. And make no mistake, The Ascent definitely earns the ‘Action’ part of that acronym, but it also knows how to use cinematics to pull you into its world that bit more.

There’s a proper dialogue system, with the camera zooming in over your shoulder when you chat with the world’s people (and aliens). The camera may pull in close as you explore a new area or even flip to a 2D platformer style for certain segments. Cutscenes, meanwhile, give you a good feel for the various deplorables you meet throughout the game. It’s a welcome layer of polish that makes The Ascent feel truly special.

True cyberpunk customisation 

The Ascent tips guide

(Image credit: Neon Giant)

Part of the fun in cyberpunk games is the amount of customisation they offer—it’s all about the outrageous haircuts, tattoos that could equally well be microchips, augmentations and outfits that look like they’re from a distinctly '80s vision of the future.

The Ascent offers all the customisation RPG and cyberpunk fans could desire. There’s a huge wardrobe of gear for you to try on, a customisable Cyberdeck that lets you hack terminals and devices around Veles, as well as a skills and attributes system that lets you create unique character builds—whether you’re a tanky heavy gunner or sneaky sharpshooter. If you want to change up your build mid-game, just put in a few uCreds and you can completely reallocate your skills!

Smart shooter mechanics 

the ascent

(Image credit: Curve Digital)

Developer Neon Giant may only consist of 12 people, but among its number are alumni from FPS classics like Far Cry 3, Wolfenstein and DOOM. So it shouldn’t come as too much of a surprise that The Ascent really gets its gunplay right.

Beyond the classic ARPG dodge moves and twin-stick running-and-gunning, The Ascent has a proper cover system. This lets you crouch behind objects and fire above them while keeping your head low, or even run around with your gun above your head to shoot enemies on higher ground. But be careful, because the environments are destructible, so you can’t ever hunker behind cover for too long.

With the environment always changing in The Ascent, you’ll need to be prepared to keep moving.

Ready to begin your rise through Veles? Lock and load, Indent (game reference—you’ll get it one day). You can grab The Ascent on Steam now.



Читайте также

Manor Lords' dev asks players: Should its supply mechanic be changed?

Counter-Strike 2 adds a lefty mode

Escape From Tarkov dev finally caves, says people who paid $150 for the game will get access to its new mode 'in waves'




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Врач Тяжельников рассказал, какое мясо лучше всего подходит для шашлыка

«Автодор» попросил водителей заправляться заранее после очередей на АЗС на М-12

Оксана Федорова представит премьеру фильма «Петербург Шаляпина и Рахманинова» на выставке-форуме «Россия»

Электрокроссовер Voyah Free получил новую версию для России. Ее представили в Москве