Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Halo Infinite was wrong to release multiplayer early

On November 8 2021, the 20th anniversary of the original Halo, 343 Industries dropped a bombshell. Halo Infinite's free-to-play multiplayer went live, kicking off season one and letting us jump into the complete online arena a full month before the planned December 8 release.

It was probably the best way 343 could have celebrated the series' birthday. But a month on, with the discussion around Infinite's multiplayer reaching venomous levels of ire, I've wondered if the game hasn't hamstrung itself by splitting in two like this.

Don't get me wrong, Halo Infinite's multiplayer is great fun. I stand by everything we said in our initial response—it’s a stunning revival of a multiplayer classic. But ignoring the furore over battle passes and progression systems, there's a real sense that the game's arenas are being stretched thin. A scant handful of modes and maps are delivered at random in matchmaking queues—game selection so outside the player's control that an already small pool can feel even smaller. If you're sick of playing Oddball, there's no guaranteed way to avoid playing them other than to stop playing.

The game's underwhelming first event is set to repeat four more times over the course of the season. And even without the battle pass doling them out slowly, there simply isn't much there in the way of customisation options. In short, Halo Infinite's multiplayer just feels like it's missing a whole load of "stuff". 

Even as a chunk of a larger Halo release, this would've been a little frustrating. But for the last month, this has been the complete Halo Infinite experience—and without campaign or forge to distract from these shortcomings, the conversation around Infinite has become feral. Dip into YouTube or Reddit and you can't move for complaints about limited modes or stingy challenges.

Jumping fight

(Image credit: 343 Industries)

Gun game

But the lack of a campaign hasn't just emphasised Infinite's already-light offerings—it's also removed valuable context from what's there. 

Going by multiplayer alone, I'd have questions surrounding the game's weapon lineup. Why is the shotgun now a much weaker Bulldog auto-shotty? Because it's meant to be a weapon Brutes use to apply pressure on you, said nobody, having not played the campaign. Similarly, the Pulse Carbine is awkward and naff in Arenas, but in singleplayer it's a near-vital shield cracking machine. 

Halo combat is a dance, playing weird weapons against uniquely specific alien baddies—and in multiplayer there’s always been the sense that you're not really using these weapons for their intended purpose. Halo Infinite might have a fantastically balanced sandbox, but its separation from the campaign has many weapons feeling a little flat, a little dull, designed for esports in a way that misses the weird and wild nature of how these guns act in the main game. Coming off Infinite's campaign, the multiplayer arsenal feels like a fundamentally different toolkit. 

A warthog drives by circular ruins

(Image credit: 343 Industries)

We're used to games launching a little unfinished these days. When Fortnite can stay in early access for three years, there's no longer a clear sign of when a game is done, and we've been conditioned to expect that more content will come if we simply wait a few months. But Halo has a legacy of arriving content-complete, and without that campaign, Halo's multiplayer shortcomings are even more apparent. It's a damn good shooter, but it can't help but feel like the incomplete accompaniment to a game that's arrived an entire month later. 

Perfect circle

That multiplayer is now free also makes the value proposition of the campaign a little tougher. I hate discussing games in terms of "value for money", but time was you'd spend your $60 and get the complete package. Yes, Game Pass exists (and Infinite will be on it at launch), but Microsoft is still asking for $60 for Infinite's campaign alone—a campaign that's not significantly longer than previous games as, as I mentioned in my review, falls frustratingly shy of being an all-time classic.

It's hard to blame 343 for shifting to a free-to-play model in a world where establishing a new online community is harder than ever. I don't know that waiting to release Infinite's multiplayer would have alleviated problems with its battle pass, or the limited selection of content on offer. But it's tough to argue that it did the game any favours, letting the problems with the game's progression and monetisation absolutely dominate the conversation surrounding it.

Tonight, Halo Infinite's campaign launches. It's hard to say the game is complete (Forge and campaign co-op are still months out), but it feels like the beginning for a more fully-rounded vision of what Halo Infinite can be. I'm not going to pretend like I haven't had fun with Infinite over the last month. I just struggle to see what was gained from carving apart a game that would have been better served as a complete package. 



Читайте также

Подробности о Terminator Survivors и слухи об анонсе Resident Evil 9

PC-версию Helldivers 2 не только требуют привязать к PSN — её ещё и не продают в странах, где PSN нет

Zombie.io 1.5.0

Москва

Московское "Динамо" возглавило турнирную таблицу РПЛ

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Сотрудники Росгвардии обеспечили безопасность встречи Благодатного огня в Москве

Пресс-релиз | CRYPTONIUM | Новая экосистема для заработка на криптовалюте | Арбитраж | Трейдинг | Обучение

Композитор Классической музыки Сергей Брановицкий представляет произведения классической музыки.

Галина Янко: главные традиции и приметы Пасхи