Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Final Fantasy 7 Remake's PC port is a major disappointment

 Final Fantasy 7 Remake's PC port is a major disappointment

This summer Square Enix released an updated version of Final Fantasy 7 Remake for the PlayStation 5 that Digital Foundry called a "stunning upgrade"—it upgraded textures across the board, overhauled the lighting, and offered a new 60 fps performance mode in addition to a 4K 30 fps option. Both were rock solid. Six months later, Square Enix has finally brought FF7R to PC, and something has gone very wrong. Not only is the PC port missing virtually all of the graphics options we'd expect from a high-end PC release, but it's showing stuttering issues on some systems, too.

"The PC port is terrible," tweeted Digital Foundry's John Linneman.

Terrible may be an exaggeration—unlike truly awful PC ports, FF7R isn't crashing or exhibiting game-breaking bugs that we've seen. But for $70, stingy graphics options in a game of this size and budget are a real red flag. Here's the entirety of what you can tweak: 

(Image credit: Square Enix)

There's no variable framerate option, no way to tweak anti-aliasing, toggle VSync, or control effects like motion blur. The port also doesn't let you control resolution scaling, which is now a common option for balancing image quality and performance.

On consoles, FF7 Remake uses dynamic resolution scaling to maintain a smooth framerate, meaning that your resolution might drop from 1440p to something closer to 1080p in the heat of battle to maintain 60 fps. The PC port does this too based on the framerate target you set—and gives you no option to disable it. It's a truly bizarre option to force on plays, and seems like it may be the source of some of FF7 Remake's performance issues, too. There's already a mod to disable dynamic resolution.

When Square Enix ported Final Fantasy 15 to PC several years ago using its own in-house engine, it took time and care to make sure the PC port was up to snuff. It had far more options. Surely if Square Enix could pull that off with its own engine in 2018, it could do as well in 2021 with Unreal Engine 4, technology that has been used across countless PC games.

Here are the PC graphics options in Kingdom Hearts 3, another Square Enix game running on Unreal Engine 4 that was released just this year.

An unlocked framerate, separate detail level options for characters and backgrounds, anti-aliasing and motion blur? The gang's all here! Kingdom Hearts 3's options aren't as extensive as a showpiece Unreal Engine game like Gears 5's, but they're still leagues ahead of FF7 Remake's.

Players have reported and recorded video like the one above of stuttering issues in FF7 Remake, which may be an issue with how Unreal Engine compiles shaders. A note on the PCGamingWiki suggests that FF7R may run into VRAM issues with textures set to High on graphics cards with less than 8GB of VRAM which smacks of an optimization problem, but it doesn't fully explain the stuttering. Digital Foundry's Alex Battaglia pointed out a stuttering issue in the opening scene on an RTX 3090, which has 24GB of VRAM. 

See more

In our own quick testing of the first 30 minutes of Final Fantasy 7 on multiple systems we didn't run into any significant stuttering, but the issue seems to be exacerbated in denser areas like the Slums, according to most players reporting problems. Streamer MaximilianDood spent part of a play session on Thursday trying to diagnose the stuttering he experienced on an RTX 3090. While FF7R can run at 120 fps thanks to the dynamic resolution scaling, something is clearly wrong with its frame pacing.

This would be disappointing for any game, but Square Enix has absolutely no excuse here. It's selling Final Fantasy 7 Remake for a premium $70 on PC, and that price is even steeper in other regions: €80 works out to almost $90 USD, for example. And Square Enix has had since April 2020, when Final Fantasy 7 Remake first launched on PS4, to work on the PC version and implement at least the basic expected graphics options. Six months after Death Stranding hit consoles, it arrived on PC with a fantastic implementation of Nvidia DLSS that helped it run well at 4K. Final Fantasy 7 Remake doesn't even let you change your anti-aliasing settings.

If you're going to sign an exclusivity deal with the Epic Games Store, the least you can do is work with Epic to make sure your Unreal Engine 4 game offers the PC options we've expected for decades.



Читайте также

Love Sucks: Night Two is a horny game where the real fantasy isn't sex, it's enjoying a carnival without almost immediately getting tired and wanting to go home

Scammers have resorted to selling CPUs without dies, as a well-known Korean overclocker has discovered

Five new Steam games you probably missed (May 6, 2024)




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Галина Янко: главные традиции и приметы Пасхи

Открытие ХХIII Московского Пасхального фестиваля: Воскресение и Музыкальное Созвучие

Москву и Санкт-Петербург назвали лучшими городами для подработки

Пресс-релиз | CRYPTONIUM | Новая экосистема для заработка на криптовалюте | Арбитраж | Трейдинг | Обучение