Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Best Design 2021: Loop Hero

 Best Design 2021: Loop Hero

We think Loop Hero is the best designed game of the year—that's why many of our editors put 50+ hours into it. For more of the year's best games, visit our GOTY 2021 hub.

Evan Lahti, Global Editor-in-Chief: This mighty little RPG got 50 hours out of me over the course of reviewing it. It's remarkably distilled. If Diablo is a 10-gallon tank of pleasant ARPG liquid, Loop Hero is a thimble of hyperconcentrated essence. The loop: Build level. Fight enemies (automatically). Equip loot. Repeat. How does combat feel this engaging when you have essentially zero control over it? The retro sound design has a lot to do with it, steeping the whole game in a Halloweenish vibe and making weapon impacts, harpy claws, and shattered shields feel sharp. 

Like the sprawling deckbuilder genre that Slay the Spire spawned, I hope we'll see more of this sort of thing across different themes. I can easily imagine a multiplayer version of this where you're building a board for an opponent, not unlike Legion TD 2.

Graeme Meredith, Video Producer: You see a lot of games on the indie side trying to replicate or re-establish retrovisuals. More often than not, it’s a practical means to an end, but the best really exemplify that the early years of gaming only scratched the surface of the potential of pixel art graphics.

Not only does Loop Hero provide a lavish visual experience with that aesthetic, it’s one of the very best 'non-specific CRT era'-style games I’ve seen, and this is a key part of why it’s so addictive. The vibrating scan lines, grimy sprite work, and rattly sound effects suck you in and keep you there for hours.

That, and the rumour mill it creates for itself—something typical in pre-internet gaming. Get talking with a friend or two about your experiences, and each of you might have noticed or discovered something different or unusual while running the loop. It fills you with an eagerness to share information. So it’s not just the gameplay or the visuals that transfixes you, it’s the time and place Loop Hero creates around you that makes it such a stand out this year.

Fraser Brown, Online Editor: Loop Hero seemed like a game I could plough through pretty quickly, and these days I love a brisk game, so I jumped in. Fifty hours later I came out the other side entranced by this clever bastard of a game. I'm a bit tired of deckbuilders now, since they're very much the flavour of the moment and absolutely everywhere, but Loop Hero finds plenty of space for novelty in this crowded genre. Using the deck to build a world, not with just things that will help you but things that might kill you, is inspired, and it makes me more optimistic about the genre.

(Image credit: Four Quarters)

Harry Shepherd, Guides Editor: Loop Hero is exactly the kind of game I wouldn't normally play. Deckbuilder, roguelike, CRT-aesthetic—these are the kinds of things that tend to put me off, I'm ashamed to say. I'm not sure why I gave it a go, really, but I'm glad I did. So if you're a philistine like me, clinging to modern graphics and familiar design, I urge you to try the game that surprised me most in 2021.

Yes, Four Quarters' endless RPG looks unapproachable, with its retro sensibilities and complex-looking mechanics, but its appearance belies its true accessibility. As your amnesia-addled hero trudges around their loop, all you're really doing is swapping in new gear for them and setting obstacles to generate more. It's more of a management game to me, and I appreciated being left to decide how perilous I wanted my adventures to be.

It really is as simple as that to get going, but Loop Hero rewards you for being creative. Placing cards next to each other or in certain patterns on the map can make new ones, often with benefits and drawbacks. Then the longer your run, the more cards you place, your once-blank world becomes a strangely beautiful pixel-art portrait. Rivers, bridges, villages, mountains, and forests line your nameless hero's path by your hand, curiously changing and shifting, making this grid of cards feel alive. I urge you to try it, even if you wait to do so on its perfect future home, the Steam Deck.



Читайте также

The AI PC grudge match begins as Nvidia dismisses 'basic' AMD, Intel, Apple and Qualcomm NPUs

Following up 'one of the greatest RPGs of all time' had Baldur's Gate 3 devs in a cold sweat: 'A great honour and a lot of pressure'

«Ледяные Великаны»: Игроки Tanks Blitz жалуются на непробиваемость новых тяжей




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Производственные площадки АО «Желдорреммаш» в апреле посетило более 4700 школьников и студентов

Магнитная буря 2 мая может спровоцировать северное сияние в Москве

Продвижение новых песен с высоким результатом

«Страна забытых сказок» в «Геликон-опере». Детское радио приглашает