Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Hyper Scape, Ubisoft's forgotten battle royale, is shutting down

 Hyper Scape, Ubisoft's forgotten battle royale, is shutting down

Hyper Scape, Ubisoft's free-to-play battle royale, is shutting down less than two years after it launched. The developer announced the decision in a short blog post published today. Servers are scheduled to shut down on April 28.

"We have made the difficult decision to end development of Hyper Scape and shut the game down as of April 28th. We set out to create a vertical, close-quarters, and fast-paced shooter experience and we are extremely grateful to our community for joining us on our journey. We will be taking key learnings from this game into future products," the post reads.

After making a splash on Twitch during its beta period (thanks in no small part to having to watch streams to earn a beta key), Hyper Scape launched to little fanfare in August 2020. The 100-player battle royale aimed to stand out with its high mobility, futuristic city map, and unique take on the "circle" mechanic that'd slowly shut down certain zones, but many (myself included) were turned off by its punishing combat. A few months after launch, Ubisoft admitted that Hyper Scape was too hard and kind of boring.

Video: A match of Hyper Scape recorded before its release in 2020.

As player numbers dwindled, Hyper Scape adapted by lowering the player count from 100 to 60 and emphasizing its well-received deathmatch mode. The game has mostly sat forgotten in the collective gaming consciousness as competitors like Apex Legends and Call of Duty: Warzone have grown. We don't have player numbers on Hyper Scape (an easy thing to check on Steam, but it's only on Epic and Uplay), but judging by Reddit posts citing small lobbies, it doesn't sound like it has many players.

Hyper Scape might get a small jolt of players in the months leading up to its demise. There is a lot to enjoy there on a curious night of gaming—the map is unique, it's fun to freely double jump in a battle royale game, and I remember a weird powerup where you turn into a ball.

April will mark the end of Ubisoft's first battle royale experiment. Hyper Scape is a good reminder that battle royale games are an inherently risky business: the genre demands a high player count that can be incredibly hard to maintain unless the game is immediately popular. Ubi launched Hyper Scape into an already crowded field of good battle royale games with dedicated player bases. It takes a lot more than "pretty good" to pull people away from Fortnite, Warzone, and Apex and fill those 100-player lobbies, as it turns out.



Читайте также

Гайд по победе над Личом в Loop Hero

Foundry is a very calm, pleasant building game I'd play if I got tired of several other ones

Kerbal Space Program 2 developer Intercept Games and Rollerdrome studio Roll7 are reportedly closing as part of Take-Two's big layoff plan

Москва

"Динамо" и "Спартак" опубликовали составы на матч Кубка России

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Россия и Дети: театр кукол Ульгэр в Бурятии покажет концерт-представление "Вальс Победы"

В Москве арестовали 19-летнего виновника смертельного ДТП возле деревни Терехово

«Коноплянка» гнездится в России // Московский «Кристалл» начнет выпуск белорусской водки

Культура России: как прошёл конкурс бурятского языка для детей в Бурятии?