Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
29
30
Game News |

Luckitown is a cute and cruel blend of tower defense and Yahtzee

 Luckitown is a cute and cruel blend of tower defense and Yahtzee

Don't ever let someone tell you Yahtzee is an innocent, casual game. Yahtzee is simple, yes—mostly luck, with a dash of skill and math in how you score your rolls—but it is also brutal. Almost every single time you play, this game forces you to inflict a grievous wound to your own morale and ego. The likelihood that you'll have to fill in the little box on your scoresheet for your "Yahtzee" roll with a zero is high. You hold off as long as you can, hoping to roll that rare five-of-a-kind to score a magnificent 50 points, but once you've used up your Chance and settled for a meager three-out-of-five sixes, it's time to face reality.

You will not roll a Yahtzee. There is no room left for hope. All that's left is waiting for the end.

Anyway, that's what I was thinking about when an undead snake started tearing through the village I'd spent the last three hours building in Luckitown, a dice-based tower defense game that hit Steam last week. A great roll is exhilarating here as it is in Yahtzee: in one memorable turn earlier in the game I rolled every resource I needed to build a powerful castle, which could both fire arrows and spit out well-armored knights. It was like rolling a full house in one go. Yahtzee's randomness can be cruel, but it can also be exhilarating when it goes your way (or at least as exhilarating as rolling a few dice and doing basic math can get).

I'd managed to defeat Luckitown's first two bosses by making the best of the RNG, but the third one simply slithered over the defensive walls I'd meticulously built up in front of my arrow towers, bulldozing the squishy houses behind them. For every building it destroyed it spawned another vertebra on its bony body, which was frankly insulting. Luckitown didn't force me to pencil in a zero, but I knew hope was dead just the same.

It hurt, because Luckitown is a really cute game. Like most games by the Sokpop Collective, it's intentionally lo-fi, a simple concept spun out into a $5 game that you'll probably be satisfied with after a few hours. The pitch here grabbed me immediately: a tower defense game where your dice rolls determine what you build, forcing tricky choices between banking dice for what you want to build, or using them immediately to plug a gap.

Clearly I have strong feelings about Yahtzee.

Luckitown starts you with a small dice pool with resources like lumber and stone that lets you build cheap basic structures. Houses "power" farms and barracks and arrow towers. Farms and workshops and magic totems expand your dice pool and award you special materials to build fancier stuff like cannons, trebuchets, and crypts, which turn the souls of your own fallen soldiers into magic missiles. There's some typical but still satisfying tower defense strategy to work with here, like dealing with both flying and skittering enemies and using special towers to trap or slow enemies as they march towards your castle.

The graphics for your little cottages and tiny knights are cute and remind me of '80s RPGs like Ultima, which is why I took it so hard when that damn snake came in and trampled my whole village. I'd also spent an unusually long time devoted to that build: most tower defense games I've played are divided into missions, but Luckitown just tasks you with surviving the whole game in one go, which will take 2-3 hours. Fail or finish and it's back to the beginning.

I don't think the Sokpop Collective typically make sequels, but I hope Luckitown proves to be an exception. I think Sokpop has a great concept here that it could expand on with some shorter missions and maps that let you take advantage of the environment rather than expanding across a big open field. The 2D building grid could also use some refining: it can be hard to tell how buildings align, which left me fiddling with my tower placement far too often. But I'm already thinking about what I'd do differently next time and plotting what towers I'll use to kill that bone serpent—at least, if the dice go my way.



Читайте также

Remembering the weird HeroQuest novel that combined Beowulf, Discworld, Dying Earth, and American Psycho

Tarkov studio claims it actually doesn't have the server capacity for everyone who bought the game for $150 to play its upcoming PvE mode, still wants players to pay extra

Приключения ждут: лучшие экшен-игры на Playstation 5

Москва

Спортсменка из Бутово выиграла «золото» на турнирах по художественной гимнастике

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Что можно отметить в этот день

«1418»: выставка секции «Арт-фото» ТСХР в зале «Лаврушинский`15»

звезды шоу-бизнеса посетили весеннюю неделю моды estet fashion week

Сегодня в России отмечается День работника скорой помощи