Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Great moments in PC gaming: Reaching the Cosmic Ocean in Spelunky 2

 Great moments in PC gaming: Reaching the Cosmic Ocean in Spelunky 2

Great moments in PC gaming are bite-sized celebrations of some of our favorite gaming memories.

Spelunky 2

Spelunky 2

(Image credit: Mossmouth)

Year: 2020
Developer: Mossmouth

How many games save their best stuff for last?

One that does come to mind is Mass Effect 2's Suicide Mission, which we still hold up years later as the high point of the series. But otherwise, I can understand why many games are reluctant to nest their best bit of story, best boss, or best level at the very end. A surprising portion of players don't finish games, after all.

Spelunky 2, even as one of the best platformers of this generation, is no exception to that practice. According to Steam achievement stats, only 60% of players have even made it past the opening four levels of the starting area, The Dwelling. This takes about 10 minutes. Even accounting for people who own Spelunky 2 but haven't played it, that's discouraging data if you're a developer. Further down the achievement list you can see that just one in five players have acquired the Ankh, a crucial item that imparts an extra life. You get it by beating the game's first boss, Olmec, the "proper" way, dropping his giant golden cabeza into lava.

4.6% of players—fewer than one in 20—have managed to reach the Cosmic Ocean, the repeating sequence of 95 randomized levels that sits beyond Spelunky 2's hardest ending. Honestly, I get why. To get there, you have to perform an elaborate chain of maneuvers, the equivalent of performing a scavenger hunt while running a marathon.

You'd better bring Vlad's Cape or a jetpack if you want to make it to 7-99. (Image credit: Mossmouth)
  1. Get the Udjat Eye by finding the golden key in The Dwelling
  2. Complete the Moon Challenge
  3. Defeat Quillback and reach Volcana
  4. (Not always possible, but very helpful) Get the Kapala by sacrificing damsels or enemies onto the altar
  5. Complete the Moon Challenge, get the bow
  6. Rescue Van Horsing
  7. Drill to the bottom of Volcana to reach Vlad's Castle, kill Vlad, take his cape and Crown
  8. Defeat Olmec
  9. Take Excalibur in the second stage of the Tide Pool
  10. Defeat Kingu, receive the Tablet of Destiny
  11. In Neo Babylon, take the correct Ushabti 
  12. Ride the flying mount Qilin to the top of Tiamat's lair, reaching the Sunken City
  13. Survive the Sun Challenge to receive the Arrow of Light
  14. Defeat Hundun, the hardest boss in the game
  15. Shoot Hundun's eye with the Arrow of Light you picked up earlier

Phew. All this in a procedurally-generated world where lava, wasps, and teleporting croc men are jumbling around in a knife-drawer world.

But waiting at the end of this elaborate chain is something magical: the Cosmic Ocean, a celestial marathon of 94 levels that Spelunky 2 culminates in. This is Spelunky's endgame, and it's ingeniously designed, transcendent chaos. Spelunky 2 shuffles the tile sets from eight of its preceding stages and sets them against a starry infinite—if you fall off the edge, you simply loop back to the top of the level. A giant cosmic jellyfish blocks the door until you (or something in the environment) pop three purple orbs, which unleashes the jellyfish on a circling, homing path on your character.

Mossmouth's decision to repurpose existing levels gives them new life. Your techniques for dealing with familiar enemies and traps have to adapt to their new context: in the infinite void, a poisoned arrow or bumbling caveman can fall forever.

This endurance slog (the best Spelunky 2 players in the world can sprint 7-99 in just under an hour) is mellowed by the game's best music: an 11-minute melody that coats each tense moment in a zenny peacefulness. It's a perfect coda that provides Spelunky 2's acrobatic speedrunners with a treacherous stage to show off, and for the average player, a feeling of wonder that sustains as long as you can stay alive.



Читайте также

Дата выхода Tom Clancy's XDefiant и огромный успех Helldivers II

Настольные впечатления: "Властелин Колец. Странствия в Средиземье"

The idea that the Manor Lords dev should 'just hire 50 people' to update it faster is 'fundamentally not the way things work,' says publisher




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Продвижение новых песен с высоким результатом

Форум Доноров представил результаты первой лаборатории проекта «Музеи и меценаты»

Производственные площадки АО «Желдорреммаш» в апреле посетило более 4700 школьников и студентов

СЛД «Смоленск» филиала «Московский» ООО «ЛокоТех-Сервис» в рамках акции «Неделя без турникетов» посетило 150 учащихся