Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
Game News |

Why does it feel so good to toss things around in games?

 Why does it feel so good to toss things around in games?

We all remember our first tango with the world behind a VR headset. "Right," your malice rises as you titter under your breath, "what can I throw, and how well does it smash?" 

It's almost a certainty that players, given an ounce of freedom, will push the boundaries of what's right and wrong. When the realisation hits that your actions won't have any real-world consequences, many will take things to their limits, and skirt the periphery of human ethics—Rimworld's human skin hat makers, I'm looking at you. 

At the less extreme end of that spectrum, every person I've ever watched play VR has immediately started flinging items around, the second they're given any level of agency. And the utter glee in their actions is startling. People just seem to love the reckless tossing of objects. Heck, there's an entire game dedicated to the phenomenon, called… wait for it: Throw Anything

But what is it that drives this destructive urge? Why do we get so much satisfaction from yeeting stuff in games?

Throwing things around is one of life's greatest simple pleasures. A game of catch, javelin or shotput is good for you, after all. Throwing can be a great workout, it trains reflexes, and improves hand-eye coordination… and the novelty of doing so in a fantasy world makes it all the more appealing.

In certain situations, a good toss can be a way to relieve pent up anger (stop giggling), or a way to prove or improve the strength of your arm (seriously, you're such a child). But for many, what I think it comes down to is a simple show of defiance.

My old Pathfinder/Stars Without Number homebrew GM gave me a tip for designing TTRPG campaigns: "Think of the most ridiculous thing your players could possibly do, then multiply it by 100. That's what they'll do." Wise words that were often echoed by other game designers I've crossed paths with. Usually punctuated by the phrase "So don't bother planning too much."

In designing video games, though, you have to plan for every possible interaction. Until we have extremely powerful AI designing games as they're being played, game designers have to be prepared for anything their players might want to explore within the safety of what we, in game design, call 'the magic circle.'

Desks in The Stanley Parable.

(Image credit: Galactic Cafe)

The Stanley Parable is a great example of a game that makes affordances for, and actively encourages this defiant urge. Have you ever met a person who didn't throw themselves off the cargo elevator, or go against the narrator's instructions at least once? No. Challenge a player's freewill, show them a sign that says 'don't,' and it's like a little switch goes off in the back of their heads—a Dexter's Lab, DeeDee-esque "Ooh, what does this button do?"

Of course they'll try photocopying the doughnuts in Job Simulator, yes they'll blow up lampshades with grenades in Half Life: Alyx, and you can bet when they see the mirror in Batman: Arkham VR they're gonna twiddle their little Batnipples (don't pretend you didn't).

Someone photocopied hundreds of doughnuts in Job Simulator.

(Image credit: Owlchemy Labs)

What drives a player to throw things around, or just generally break the rules in games seems to come down to a combination of things: The childlike curiosity games manage to bring out in people, coupled with the absence of real-world repercussions. That's all then reinforced by the neat little dopamine hit you get when you realise the narrator's now pissed off at you, or the catharsis that comes from witnessing the gorgeous smash physics and animations the game artists have created for each object.

Someone once told me that people play games in order to feel like their actions matter. And sure, smashing cups and twiddling your Batnips might not seem to serve much of an existential purpose, but all this contributes to a player's sense of influence, power, and independence. All of which are important for nurturing a healthy mental state.

So, whether you believe tossing things around to be a profound or arbitrary pastime, it's something gamers will always be drawn to. Be that either to finally feel like they're having an effect on the world in front of them, or just to make Batman look like a right weirdo.



Читайте также

Предрегистрация на Amikin Survival — почти мобильный клон Palworld

Стремительно приближается релиз Capes — XCOM про супергероев

Total War: Warhammer 3's next free DLC gives away gold wizards, an evil crown, and a legendary lord who counts diseases for fun




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Генерал-полковник Алексей Воробьев высоко оценил подготовку кинологов Росгвардии к предстоящим соревнованиям по профессиональному многоборью

Компания ICDMC стала победителем престижной премии в сфере ЗОЖ – Green Awards 2023/24

Токсиколог Кутушов рассказал почему возникает похмелье

Шапки женские на Wildberries — скидки от 398 руб. (на новые оттенки)