Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Halo Infinite's desync problem is on hold because developers are busy with other things

 Halo Infinite's desync problem is on hold because developers are busy with other things

Desync, simply put, is when an online game server and client don't agree on a player's location: The client says a player is here, but the server says they're actually over there. As you can imagine, it's a real problem when you're trying to put bullets or blades into someone, and it's been an issue in Halo Infiinite since before the game released.

"Players have found cases where you can permanently desync the client from the server," 343 Industries wrote in a February blog post, referencing a December 2021 thread on Reddit.

"Usually, the moment we detect a desync, no matter how small, the client should begin correcting to the server’s position. In bad cases this results in rubberbanding, but in normal scenarios these changes should be unnoticeable. The cases where you permanently desync occur when our systems fail to detect and respond to desyncs."

343 said at the time that it had identified multiple situations in which Halo Infinite players could become permanently desynced, and expected to have a fix "deployed in upcoming builds." But the problem has persisted, and it sounds like it's going to be around for awhile yet, as developers' hands are currently full with other things.

"I don't know if twitter/reddit is the best place to go into all the details about why there's been a lack of UCN [networking] improvement, there's a lot of factors, so I'll keep it brief," 343_Taxi wrote in response to a video illustrating desync problems that was posted earlier this week. "The TLDR of it is the devs that would work on these fixes have been allocated to other Infinite work. Their work has had some knock-on benefit to our UCN solution, especially around movers (players, vehicles, etc.) on object devices (elevators, pistons, bridges etc.), but not around the melee and 'around the wall' shots. These devs are coming home to Sandbox soon (hopefully).

"The Community and Competitive Insights teams have done an amazing job at letting us know how frustrating these kinds of situations are. It is high on our priority of fixes."

Calling it high priority while simultaneously prioritizing everything else the studio is currently doing strikes me as a little incongruous, but game development is complex and difficult, and I wouldn't presume to question 343's allocation of resources on a project this big. That said, there are few things in gaming more frustrating than getting ganked because of a preventable connection problem—especially when that problem has been hanging around for more than half a year.

Some Halo fans clearly feel the same way, as expressed in this pointedly-entitled Reddit thread: "If fixing Desync has taken the back-burner on your priorities list 343, it’s time to rewrite that list."



Читайте также

Леди Смерть завоёвывает мир видеоигр с кровавым комикс-слэшером Lady Death: Demonicron

Today's Wordle answer for Friday, May 3

After two long years in early access, my favorite indie Elder Scrolls-alike is getting its full release⁠—and it'll let you fly around in your own airship




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Обвалилась кровля На горящем заводе в Москве удалось локализовать огонь

Продвижение новых песен с высоким результатом

Магнитная буря 2 мая может спровоцировать северное сияние в Москве

Производственные площадки АО «Желдорреммаш» в апреле посетило более 4700 школьников и студентов