Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
Game News |

This cool Metal Gear Solid throwback trades rocket launchers for sponge bullets

 This cool Metal Gear Solid throwback trades rocket launchers for sponge bullets

I knew Undetected, a new indie stealth game from Mexican developer Antonio Freyre, and I were on the same page when a pencil-pushing, no-nonsense general immediately started on with a mission briefing over scenes of the hero, Tenoch Kaan, sneaking through the jungle to his deployment point. I'm not 30 seconds in before proper nouns like "Raptrix units" and "Perpetual Energy Station" are thrown around.

That's the good stuff right there. Don't even tell me what Raptrix means—I don't want to know. It sounds cool. Give me that absolute minimum context. There's someone that needs saving in a heavily fortified complex and I'm the only one who can do the job.

Except, Undetected's Metal Gear Solid-inspired setup (not to be confused with last year's MGS parody game UnMetal) is actually worth listening to. I had to watch it twice before I realized that general is actually briefing the bad guys about me, a former corpo spy who defected to an "extremist" organization to fight the corporate rule of the united Mexico-American Federation in 2063. Tenoch Kaan is no military dog—he's the guy they'd send Solid Snake to kill.

Undetected's first few levels continue to flip the script on what I'd expect from a faithful Metal Gear Solid throwback. For one, the "no murder" switch is always set to on. My silenced pistol is less a gun, and more a launcher of Thief-like distraction tools.

The default ammo is rubber bullets that are useless against guards, but perfect for flipping off light switches. Sponge bullets can knock out guards, but you have to hit them twice and I've found a total of four. I haven't found any goo bullets yet—the inventory screen promises that these can blind guards long enough to slip by. I have thrown a few stink bombs, which are basically just smoke bombs, but appear to be literal cans full of farts (or, heaven forbid, something worse). I respect the potentially contentious decision to go full non-lethal. Guns are an easy solution to almost every problem in most stealth games and, damnit, Undetected wants you to sneak. 

And sneak I did, in MGS1 fashion. That means you can basically run right past guards as long as you don't pass their line of sight. In place of a minimap, Kaan can use his robo eye to scout ahead, zooming out your view far enough that the whole screen becomes the map. I like the cool cyberspace-y effect, but I sometimes found it hard to pick out the guards from the foliage. I think it's smart to ditch a traditional map that gives me too much feedback. The problem is Undetected doesn't have quite enough feedback. Kaan is basically invisible when he's in a shadow (you know it's working when his arm is glowing), but I've already gotten killed several times because I was standing in a perfectly dark spot that didn't count as dark.

It's interesting to discover which elements of MGS Undetected holds dear and which it totally upends. Undetected embraces (understandably, for a throwback) old MGS mechanics that I'd happily overwrite with modern conveniences. Like, a crouch button would be cool, as would tiered alert statuses that give me some leeway to jump back into a shadow when a guard spots me. Some things just never change, it seems. At first I committed to ghosting through rooms like the tutorial suggests, but eventually I discovered dodge rolling straight into unaware guards is a quick and easy way to knock them out and cheese past an encounter, just as it is in MGS1. 

I'm gonna put a little more time into Undetected to see where it goes. Right now I'm hoping for more story—I've finally arrived at the facility where I think most of the game will take place, so fingers crossed that a bug-themed war criminal will try to impede my progress soon.



Читайте также

Meta is creating a Quest VR headset in the style of an Xbox, which probably means it's black with a bit of green

Josh Sawyer understands why some fans are annoyed by the treatment of New Vegas in Amazon's Fallout series, but he's not one of them: 'Whatever happens with it, I don’t care'

Мой Говорящий Хэнк 2.9.0.2201

Москва

Победа спортсменов Центра боевых искусств

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Питерским генералам сидеть в столице // Экс-начальника ГУ МВД по Санкт-Петербургу и его подчиненных хотят судить за взятки в Москве

Шапки женские вязаные на Wildberries, 2024 — новый цвет от 392 руб. (модель 466)

Разработчик гиперконвергентной платформы vStack и «Системный софт» подписали соглашение о партнерстве

Баскетболист ЦСКА Хэнлан назвал Москву лучшим местом для жизни